Senaste nytt

Air France KLM matchar ditt guldkort

famhanssons

Medlem
Tycker att sådana här kommentarer är väldigt onödiga. Du har ingen aning hur vi har fått våra guldkort. Jag har flugit ihop mitt utan några extra baspoäng från olika kampanjer. Dock ser jag inte ner på någon som lyckats utnyttja befintliga kampanjer. Kommentarer som denna kan aldrig medföra något positivt för forumet.
Förstår inte din irritation?!? EBD är o kommer alltid vara en högre nivå än EBG. Skulle kunna ge Air France /KLM riktig vinning eftersom det inte berör så många. Att du blir avundsjuk för att du inte klarar av/kan maximera till EBD bör väl knappast påverka mitt cal av kommentarer
 

Mikeswede

Medlem
Förstår inte din irritation?!? EBD är o kommer alltid vara en högre nivå än EBG. Skulle kunna ge Air France /KLM riktig vinning eftersom det inte berör så många. Att du blir avundsjuk för att du inte klarar av/kan maximera till EBD bör väl knappast påverka mitt cal av kommentarer
Jag har aldig ifrågasatt att EBD är högre än EBG eller diskuterat hur du fått ditt EBD (grattis !!). Vad jaj vänder mig emot är din attytid mot andra som av olika skäl inte har EBD ! Dessutom försöka att använda detta som ett argument för status match. Sorry smakar mkt illa i min värld !!!!
 

famhanssons

Medlem
Jag har aldig ifrågasatt att EBD är högre än EBG eller diskuterat hur du fått ditt EBD (grattis !!). Vad jaj vänder mig emot är din attytid mot andra som av olika skäl inte har EBD ! Dessutom försöka att använda detta som ett argument för status match. Sorry smakar mkt illa i min värld !!!!
Trots allt status match vi pratar om och då börjar man väl lämpligast med högsta status. Förstår inte vad som skulle vara illa med att försöka få till status match. Avundsjuk för att jag inte tar med din nivå????
 

Mikeswede

Medlem
Trots allt status match vi pratar om och då börjar man väl lämpligast med högsta status. Förstår inte vad som skulle vara illa med att försöka få till status match. Avundsjuk för att jag inte tar med din nivå????
Du vill inte förstå vad jag menar därför avslutar jag här- Ha det bra och lycka till med statusmatchningarna.
 

Treo

Medlem
Nu tycker jag att vi sjunger "We shall overcome".
Hetsiga diskussioner som inte berör andra kan kanske tas via PM (om alls).

Tillbaka till frågan: statusmatchning är enligt min personliga åsikt kanske av marknadsföringsintresse för bolagen — men riskerar att skapa inflation, trängsel, missnöje hos befintliga kunder. Osv. Därför är (fortsatt IMHO) olika former av challenge eller "testperioder" bättre sett ur alla perspektiv.
Vissa program har ju aldrig statusmatchning, det irriterande där är andra mer lättsinniga i samma allians.

(Jag skulle exv gärna flyga AF vissa sträckor med tanke på produkten, men i nuläget skulle det medföra utspädning av poängintjäning :eek:)
 

Jakob K

Medlem
Idag dök mitt FBG-kort med taggar ner i brevlådan. Kittet var nog det enklaste och minst exklusiva av alla guldpaket jag vittjat, Aegeans inkluderat.
 
Toppen