Pho skrev:Stämmer verkligen detta?Jag kan ju ha hittat fel länk i hastigheten, men c) iii) nedan tycker jag antyder att efter omrouting måste man fortfarande komma fram två timmar sent för att kunna kräva kompensation.1. Vid inställd flygning skall de berörda passagerarnaa) erbjudas assistans i enlighet med artikel 8 av det lufttrafikföretag som utför flygningen, ochb) erbjudas assistans i enlighet med artikel 9.1.a och 9.2 samt, om omdirigering sker och den nya flygningens rimligen förväntade avgångstid är åtminstone dagen efter den avgång som var planerad för den inställda flygningen, assistans i enlighet med artikel 9.1.b och 9.1.c, ochc) ha rätt till kompensation i enlighet med artikel 7 av det lufttrafikföretag som utför flygningen såvida intei) de minst två veckor före den tidtabellsenliga avgångstiden underrättas om att flygningen är inställd, ellerii) de mellan två veckor och sju dagar före den tidtabellsenliga avgångstiden underrättas om att flygningen är inställd, och erbjuds ombokning så att de kan avresa högst två timmar före den tidtabellsenliga avgångstiden och nå sin slutliga bestämmelseort senast fyra timmar efter den tidtabellsenliga ankomsttiden, elleriii) de mindre än sju dagar före den tidtabellsenliga avgångstiden underrättas om att flygningen är inställd, och erbjuds ombokning så att de kan avresa högst en timme före den tidtabellsenliga avgångstiden och nå sin slutliga bestämmelseort senast två timmar efter den tidtabellsenliga ankomsttiden.Klicka för att utvidga...
Fast i det här fallet var det väl en typ 1 flight och förseningen översteg 2h, eller har jag blandat ihop saker nu? (Sitter ute hos kund denna vecka, så det har gått lite fort ibland när jag kommenterat saker)