Fredrik Andersson
Medlem
Gäller detta även om detta meddelas mer än 2veckor innan avresa?Du har väl rätt till 75% rabatt på biljetterna nu när de nergraderat dig enligt reglerna?
Oc h isåfall skall jag kräva det nu? Vid flygplatsen? eller efteråt?
Gäller detta även om detta meddelas mer än 2veckor innan avresa?Du har väl rätt till 75% rabatt på biljetterna nu när de nergraderat dig enligt reglerna?
Du har väl rätt till 75% rabatt på biljetterna nu när de nergraderat dig enligt reglerna?
Antingen använd argumentet som påtryckning nu och/eller kräver ersättning efteråt. Finns ingen två-veckors gräns vid nedgradering (det finns det däremot vid inställning av flyg).Gäller detta även om detta meddelas mer än 2veckor innan avresa?
Och isåfall skall jag kräva det nu? Vid flygplatsen? eller efteråt?
@Fredrik Andersson: Nu vet jag inte när du skall resa men jag kollade på en vecka i november. Och på samtliga avgångar med AF264 och AF267 den veckan är bokningsläget enligt ExpertFlyer: PC FC JC CC DC IC ZC OC WC SC AC YC BC MC UC KC HC LC QC TC EC NC RC VC XC GC
Det tyder på att något kommer nog hända med den flighten för SÅ full är den inte dag efter dag i november. Kollade på seatmap två dagar och det fanns inte en enda stol som var assigned.
Förutom EU261/2004 har du AFs egna regler.Har kollat ännu längre fram....samma sak då....verkar som alla flighter är inställda med AF mellan CDG och ICN.... har kanske stoppat linjen.....
Vad gäller då?
NOTE - THE FOLLOWING TEXT IS INFORMATIONAL AND NOT
VALIDATED FOR AUTOPRICING.
AIR FRANCE - PREMIUM ECONOMY RESTRICTED FARES
BETWEEN FRANCE AND AREA 3.
APPLICATION
AREA
THESE FARES APPLY
BETWEEN FRANCE AND AREA 3.
CLASS OF SERVICE
THESE FARES APPLY FOR ECONOMY CLASS SERVICE.
TYPES OF TRANSPORTATION
FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE
ROUND-TRIP/CIRCLE-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS.
CAPACITY LIMITATIONS
THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS
CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY
THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE
AVAILABLE ON ALL FLIGHTS. THE NUMBER OF SEATS,
WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN
FLIGHT, WILL BE DETERMINED BY THE CARRIERS BEST
JUDGEMENT.