Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Det betyder också att man handlar på Coop för för att få grundpoäng, det övriga räknas ej?
Så fungerar det, jag har laddat ner deras app och där ser man exakt hur många poäng man har och har kvar till de gyllene 21000. Välkomstbonusen man fick var att man dubblade poängen på första inköpet. Denna bonus räknas inte på vägen till de 21000 som Coop trycker hårt på. Det är grundpoäng som avses och dessa intjänas endast på Coop och ej hos partners.

21 000 per halvår är alltså 3500 kr mat per månad. Det är en ganska orimlig summa mat för mig iaf tyvärr kan jag väl säga då jag kanske spenderar max 2000 totalt på mat jag köper i affärer varje månad.

21 000 per halvår är alltså 3500 kr mat per månad. Det är en ganska orimlig summa mat för mig iaf tyvärr kan jag väl säga då jag kanske spenderar max 2000 totalt på mat jag köper i affärer varje månad.
För mig också, men det finns ju annat, köpte stolar till balkong och någon hushållsapparat där. Då sticker det iväg.

Fast skaffar man COOPs mastercard så får man 2 poäng per spenderad krona och då hamnar det på på 1750/mån vilket iaf för mig är helt klart möjligt.

När du betalar med ditt Mer-kort får du för varje spenderad krona 2 poäng hos Coop, upp till 2 poäng hos partners och 1 poäng på allt du handlar överallt annars.​

Coop MedMera Mer

Fast skaffar man COOPs mastercard så får man 2 poäng per spenderad krona och då hamnar det på på 1750/mån vilket iaf för mig är helt klart möjligt.

När du betalar med ditt Mer-kort får du för varje spenderad krona 2 poäng hos Coop, upp till 2 poäng hos partners och 1 poäng på allt du handlar överallt annars.​

Coop MedMera Mer

Räknas det så alltså? Fick för mig att man var tvungen att samla 21.000 grundpoäng (= 21.000kr) och att det andra var extrapoäng (som inte dubblas).

Räknas det så alltså? Fick för mig att man var tvungen att samla 21.000 grundpoäng (= 21.000kr) och att det andra var extrapoäng (som inte dubblas).
Har uppfattat det precis som du säger att det andra är extrapoäng och att man måste handla på coop för minst 21k för att trigga detta

Jo det stämmer nog nu när jag läser det finstilta: meh

Grundpoäng samlar du bara hos Coop och motsvarar det poänggrundande beloppet på kvittot. Det är med andra ord dessa poäng vi kollar en gång var sjätte månad för att se om du samlat minst 21 000 grundpoäng. Om du gjort det dubblar vi dina grundpoäng.

Extrapoäng kan du samla hos både Coop och våra partners. Betalar du med Coop MedMera-kort får du dessutom ytterligare 1 extrapoäng per krona. Du samlar även extrapoäng i kampanjer, till exempel vid köp av vissa varor eller byte till ett Coop MedMera betalkort.​

Jo det stämmer nog nu när jag läser det finstilta: meh

Grundpoäng samlar du bara hos Coop och motsvarar det poänggrundande beloppet på kvittot. Det är med andra ord dessa poäng vi kollar en gång var sjätte månad för att se om du samlat minst 21 000 grundpoäng. Om du gjort det dubblar vi dina grundpoäng.

Extrapoäng kan du samla hos både Coop och våra partners. Betalar du med Coop MedMera-kort får du dessutom ytterligare 1 extrapoäng per krona. Du samlar även extrapoäng i kampanjer, till exempel vid köp av vissa varor eller byte till ett Coop MedMera betalkort.​

Mhm - men bra med poäng oavsett :)

Om jag räknar bort inhandlingar hos slaktare, fiskbutik o grönsakshandlare (som jag inte överger) borde jag ligga på gränsen till 21.000kr/6mån. Sen om det är värt det är väl en annan fråga :p

Skall vi byta? Jag handlar aldrig kött, fisk eller grönsaker på Coop, men snittar ändå på en månadskostnad över 4000:- på Coop (det övriga är nog lika mycket). Jag bara längtar tills blöj- och vällingåldern är förbi ;).

Toppen