Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Förstår jag det rätt att man får 2 EB poäng för varje 100 lapp man spenderar på alla köp, förutom på Coop, där får man 4 EB per 100 kr?
Gällande betalning av räkningar varför inte föra över från kreditkortet till ditt bankkonto med western union? Det kostar 25 kr upp till 40 000. Då får man 2 EB poäng för räkningarna också, eller?

Förstår jag det rätt att man får 2 EB poäng för varje 100 lapp man spenderar på alla köp, förutom på Coop, där får man 4 EB per 100 kr?
Gällande betalning av räkningar varför inte föra över från kreditkortet till ditt bankkonto med western union? Det kostar 25 kr upp till 40 000. Då får man 2 EB poäng för räkningarna också, eller?

Det är 1-2 Coop poäng man får per krona, beroende på vilket Coop-kort man innehar. Coop poängen kan därefter omvandlas enligt följande tabell: COOP - SAS

Att betala räkningar med COOP-kortet mot 0 avgift och samtidigt få eurobonuspoäng låter onekligen för bra för att vara sant.

De flesta av oss försöker nog betala så mycket som möjligt med kort. När jag tittar på de senaste månadernas betalningar i min internetbank så är större delen av totalen betalning av fakturor till SEB och Diners Club... ;)

Men säg att jag genererar räkningar för riktiga varor och tjänster på 5000:- per månad. Om jag istället för att betala dessa i min internetbank betalade dem med ett gratis COOP-kort "Betala efter" och sedan betalade COOP-korts-räkningen en gång i månaden i internetbanken, så skulle jag för besväret att göra en extra fakturabetalning få 2500 COOP-poäng, som kan växlas till 500 EuroBonuspoäng. 6000 EuroBonuspoäng om året. Ptja, kanske.

Om det var fler som ansökte om coops mastercard när detta samarbete lanserades och fortfarande väntar på sitt kort så ska de skickas ut imorgon. Jag ringde med mera bank idag och undrade var mitt kort blir av och hon sa att samtliga skickas imorgon och bör då vara framme i början på nästa vecka. Koden kommer som vanligt ett par dagar senare.

Nu undrar jag bara hur det kommer att fungera med dubblering av grundpoäng. Det står när man loggar in att de ska dubbleras 31/12 men vad händer om man då låter de stå kvar ett halvår till? Dubblas de igen 30/6? isf kommer jag inte att röra dem på ett par år ;-)

det är väl de 21.000 som avses för dubblering?
Det står så här när jag loggar in på COOP:

Samla minst 21 000 grundpoäng under ett halvår så dubblar vi dem.
Så man kan ju tolka det som att det endast är de poängen som är insamlade under det halvåret som dubblas men eftersom de skriver minst så borde det funka med mer än 21000 också.

Toppen