Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Alltid gillat Maserati men tror det blir lite väl att åka på kundbesök i. Men man skall aldrig säga aldrig. Kanske dyker upp någon demo som rasat av sig värsta tappet. Precis som med CLS Shooting Brake (som nu en nästan granne skyltar med på sin gård, för att fresta en extra)

Hinns ju med det också när jag ändå tittar på Jaguar och LandRover :)

Haha, ja, det finns ju den aspekten också. Ställer mig inte ovän till att det blir rabatterade demobilar - grannen köpte en Gran Turismo så.

Provsatt även Alfa Romeo 4C, men den verkar ju rysligt opraktisk.

Jag ska tillstå att jag i jobbet kör betydligt tråkigare fordon, och att jag privat leker med italienska o brittiska veteraner.
Har en far som BARA kör brittiskt...

Är annars lite sugen på att testa kommande snikvarianten Porsche Macan (inte S). En turboladdad fyra och grundpris under 500k låter bra, trots att jag är negativ till stadsjeepar.

Valley och jag verkar jäkligt synkade i bilsmak. :)

En till bil att testa är nya C-klass med airmatic. Jag undrar om den inte tar ett par kliv förbi BMWs 3:a? Åtminstone i raktfram-komfort. En C300 CDI 4matic med luftfjädring måste ju vara rätt nice tror jag. Samtidigt är det ju svårt med klipp på lagerbilar.

Måste det vara diesel? Annars lurar ju 45 AMG med olika karosser i vassen. En GLA 45 Amg vs. Porsche Macan är ju intressant? Audi SQ5 TDI 313?

Sist men inte minst: Audi A6 3.0 TDI Allroad 204 hk. Med steg 1 mjukvara matar den ut 270+hk men kostar ganska välutrustad under 600k som lagerbil.

*pust*

Valley och jag verkar jäkligt synkade i bilsmak. :)

En till bil att testa är nya C-klass med airmatic. Jag undrar om den inte tar ett par kliv förbi BMWs 3:a? Åtminstone i raktfram-komfort. En C300 CDI 4matic med luftfjädring måste ju vara rätt nice tror jag. Samtidigt är det ju svårt med klipp på lagerbilar.

Måste det vara diesel? Annars lurar ju 45 AMG med olika karosser i vassen. En GLA 45 Amg vs. Porsche Macan är ju intressant? Audi SQ5 TDI 313?

Sist men inte minst: Audi A6 3.0 TDI Allroad 204 hk. Med steg 1 mjukvara matar den ut 270+hk men kostar ganska välutrustad under 600k som lagerbil.

*pust*

Nya C-Klass verkar mycket, mycket trevlig. Här kan jag även få massage i stolen :) Men jag är beroende av utrymme för vovven som brukar följa med på en hel del tjänsteresor. Och C-Kombi kommer väl inte förrän till våren.
Men CLS…….

Porsche har vi ju också. Åkte förbi den "lokala" - trodde jag - handlaren. Men dem var passé och hade slagit ihop sig med Örebro.

Får ta mig ett varv till bland modellerna :p

Annars hittade jag en helt ok tjänstebil idag.
CLS 350 Shooting Brake, sänkt med 25%. Tyvärr så var det ingen 4-Matic. Och likaså fanns inte en enda på Hedin, Göteborg som ville bry sig om en stackars sate som vände ut och in på bilen.

Jag har en bra kontakt på Hedin bil i Sisjön om du ska dit och testa AMG :)

Lika lite som jag gillar E-klass, lika mycket gillar jag Shooting Brake. Riktigt fin bil - men tyvärr lite för dyr för min plånbok. Nya C-klass ser också riktigt fin ut.

CLS Shooting Brake har jag sneglat på men frågan om den fungerar med familj.

Har en 2013 E63 AMG Kombi just nu. Den ser inte mycket ut för världen men går rätt bra.

Jag hade just en bra upgrade på Hertz i MUC: CLS Shooting Brake 350 CDI. Den hade ganska många tillval så som aktiva multikonturstolar med rumpfläktar, diverse farthållarradars, lane assists etc.

Klart imponerande maskin. Jag hann köra lite över 100 mil och 350n flexar musklerna bra på autobahn med sina 620nm kan jag lova. Dock är det ju egentligen en e-klass med annan översida på instrumentpanelen, andra stolar samt andra dörrar. Resten är vad jag kan se samma prylar som i min e-klass.

Chassit är dock fastare än e-klassens (jag har sportchassie, precis som CLSen hade). Skarvarna kändes i ryggen även i farter över 200km/h. Dock kan man lägga om ratten i vilken hastighet som helst och den kränger minimalt. Jag antar att normalt chassie kanske rekommenderas på CLSen.

Jag använder rumpfläktarna varje dag :) Gillar säkerhetstänket i Mercedes, alla dessa "assist" som bilen har hjälper faktiskt i praktiken. Har varit med om situationer där det räddat min dag.

Nya C-Klass verkar mycket, mycket trevlig. Här kan jag även få massage i stolen :) Men jag är beroende av utrymme för vovven som brukar följa med på en hel del tjänsteresor. Och C-Kombi kommer väl inte förrän till våren.

Nya C-klass ser riktigt grym ut. Bådar gott inför kommande E-klass 2016 :)

Jag har länge planerat att starta en Mercedes-Benz sajt, känns som att man hittat ett par medlemmar här redan?

Shit - vad är förmånen på en E63:a?? :cool:

Ingen aning!

Inga tjänstebilar på BusinessClass - äger den privat :)

e63-1.jpg

Nu faller bilarna bort på löpande band…….

Hann med att beta av lite modeller på sista Sthlm-resan.
En början hos Jaguar/Land Rover i Danderyd. Bara att bli tilltalad med ett hej när man kliver in hos en bilhandlare gör en helt fascinerad. Och när man börjar prova sig runt kommer man fram och hjälper till och är dessutom påläst och kan svara på det mesta
Dessvärre lär jag inte bli kund hur trevliga de än var.
- Jaguar - Ingen 4WD dieselkombi f n i sitt program. Lite trist då den var väldigt trivsam.
- Range Rovern - Glömde fråga om de väldigt missplacerade armstöden gick att välja bort. Och vad i hela H…... har man gjort med
ratten ?

Men hos Veho, Segeltorp var allt sig likt igen. På väg till den CLS Shooting B som bott i hallen sedan senhösten 2012 och nu sänkts med strax över 300' pengar, går jag förbi totalt 4 säljare. Inte ens en blick
Därefter går jag igenom CLS'n i 5 minuter utan att den som står 2 meter bredvid mig ens säger hej. Men det var väl viktigare att samtala med en kollega…..
Tack och lov att det inte var 4-Matic för då vet jag inte hur det gått :rolleyes:

Toppen