Sofia
Medlem
Då måste jag fråga, varför jobbar hon kvar på QR? Vad tjänar en flygvärdinna på QR (på ett ungefär)? Jag antar att fråga nummer två är svaret på fråga nummer ett, hade dock varit intressant att få en siffra på det.
Jag vet inte vad hon tjänar och vill inte heller fråga, det är en privatsak. Hans fästmö är inte från ett nordiskt land. Om jag förstått min vän riktigt så ser hon det lite som ett "äventyr", som några påpekat, och inte som ett långsiktigt arbete.
Jag är personligen kluven till detta, människosynen är tämligen bedrövlig där det verkar göras skillnad på folk och folk. Väldigt dåligt.
Dock, gillar man inte bemötandet redan på intervjunivå så står det var och en fritt att tacka nej till ett jobb. Arbetsvillkoren bör ju vara ganska tydligt formulerade i ett anställningskontrakt, främst så att de anställda ska kunna fixa naglarna eller vad det nu är. Då kan man ju redan initialt bestämma sig för om man vill ha en sån kontrollerande arbetsgivare eller inte. Att tro att "det blir nog bättre sen" är väldigt naivt.
Hela grejen med beslagtagna tillgångar och att ej få tillstånd att resa in i landet igen känns ju fullkomligt galet. Som sagt, jag är kluven. Qatars inställning till Nepaleser osv vet man ju är dålig, skamligt dålig, men jag tror inte att en bojkott av landets flygbolag leder någon vart tyvärr.