Flyingpillow
Medlem
Spontant skulle jag inte bojkotta Qatar Airways pga av artikeln i Expressen. De anställdas villkor verkar dock helt horribla! Men! För att en bojkott pga detta ska bli trovärdig måste Emirates, etihad, samtliga hotell i UAE, UAE, Qatar, HM, osv osv osv bojkottas. Dvs de flesta företag där de anställda är livegna eller får alldeles för dåligt betalt.
Heder åt alla som klarar av en sådan bojkott!
Jämfört med miljontals människor i världen så har den flygande personalen hos QR, EK osv det rätt bra.
Det där är väl det klassiska misstaget att göra det bästa till det godas fiende. Bara för att jag inte kan vara konsekvent, rättvis och rättrådig i alla situationer ,ska jag då inte kunde vara det i ett fall eller situation? Bara för att någon har det bättre än de absolut sämst ställda, ska de förra inte få ställa krav på en bättre situation? Jag har aldrig förstått den logiken, om den kan kallas så.
Bojkotten är rätt enkel såvida man inte tvingas åka till regionen i jobbet. Det är förstås synd, jag hade hoppats på att Qatar skulle vara en frisk fläkt i OW. Ack så fel man kan ha.