Nej, det är inte bättre. Och jag kan upprepa vad jag sa: Jag argumenterar inte emot en bojkott. Detta är ju tydligen ett känsligt ämne verkar det som.
1. Jag gör medvetna val till vad jag anser vara det bättre
2. I de fall jag inte kan, så gör jag valen som underlättar för mig, inte det som alltid är etiskt eller moraliskt "rätt".
Min poäng med att ge mig in i diskussionen var att det är lätt att uppröra sig över en artikel i Expressen och raljera bojkott. Men samtidigt så upprörs vi inte speciellt över väldigt mycket annat som vi också påverkas. Jag tycker personligen, som jag sagt innan, att det är okej med en bojkott av Qatar.
Bamsefar: Grattis till dig om det är som du säger, att du valt din telefon och din gamla dator utifrån ett etiskt och moraliskt val. Jag själv har inte gjort det. Jag har heller inte en iPhone 4S av ett etiskt eller moraliskt val, utan för jag anser att det är för dyrt att byta upp sig till en iphone 5s, som jag egentligen hellre skulle vilja ha.
@Inxion: Absolut, jag har aldrig påstått något annat. Men de enkla fallen kanske inte alltid är de samma för alla?
Nåja, nu ska jag titta på lite TV som säkert är ihopsatt av någon stackare på samma fabrik som tillverkar mobiltelefoner.