Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Blev precis EBG. I går em var jag i EBS på kontot. Ringde SAS igår & frågade om de kunde få igenom min senaste resa innan idag så att jag skulle kunna uttnyttja EBG på dagens resa. Pratade med en supertrevlig kille, Peter. Han gjorde sitt bästa för att lösa det men tyvärr kunde han inte få igenom det i systemet. Han sa att förhoppningsvis skulle det trilla igenom till idag. Han sa också att om det hade stått EBG så hade han kunna skicka ett "guldbrev" men eftersom det inte stod det så fick han inte skicka något brev även om han kunde se resorna och räkna ut guldstatusen.

Imorse när jag skrev ut boardingkortet hade det hunnit att uppdateras så det var lugnt ändå. Nu när jag sitter här i loungen så plingar det till i mailen och det är Peter som skickat ett guldbrev! Han har alltså haft mitt konto under "bevakning" - det kallar jag service! Nu behövde jag ju aldrig guldbrevet men jag uppskattar verkligen detta engagemang! :)

Jag hade ett problem med att få tag i 2 award platser. Så jag skickade ett litet mail till en person som genast såg till att det gick i box. Så trots att jag numera inte har prefixet P så går det att få saker ordnade! Tack SAS!

Som jag skrev i den "andra" tråden, så hade SAS sönder en väska på väg till Milano, och den lokala representanten vägrade upprätta en anmälan. I onsdags ringde jag Eurobonus i Sverige, och de hänvisade mig till SAS Baggage ServiceArlanda. Så jag ringde dit och pratade med en mycket trevlig och hjälpsam kvinna som fixade allt, och nu ringde dom och hade fått in väskan, som de dessutom budar över ikväll.

Och jag behövde bara ge henne bagagetag numret, flightnr och min hustrus namn, dvs med största sannolikhet lika bra behandling oavsett status eller spend. Tänk att det kan vara så enkelt för somliga...och så svårt för andra.

Bra SAS.

SK2720 idag (operated by Braathens Regional), fantastiskt trevlig flygvärdinna som fick mig att dra på smilbanden trots den tidiga avgångstiden.

Tänk att ett leende och några väl valda ord kan få veckan att starta så bra!

Otursdrabbade som mina incheckade väskor brukar vara så var det för två månader sedan dags igen.

Jag flög med SAS ARN-MLA och fick ut en dyblöt och kladdig väska på bandet trots att det var soligt både på ARN och på MLA. Jag öppnade väskan och upptäckte att även det mesta i väskan var blött. Air Malta (handler för SAS på MLA) vägrade först att upprätta en skadeanmälan eftersom väskan och inmehållet "bara" var blött. Jag påpekade att de får tycka vad de vill. Men de ska skriva att väskan var blöt rakt igenom. Vilket de motvilligt gjorde.

Väl hemma i värmen så börjar jag direkt att packa upp väskan och nu bara någon timme senare luktar allting fisk. Det visar sig vara någon som fraktat fisk/skaldjur?. Efter att ha tvättat allting i väskan för att se att allting gick att rädda så hörde jag av mig till SAS och meddelade att väskan tyvärr var totalförstörd. Utan några som helst invändningar ersatte SAS inköp av en ny väska.

Tack SAS! Ni visar att jag gör rätt som väljer er på sträckan MLA-ARN-MLA.

Vilket får mig att undra vad i hela friden Air Malta håller på med?

Dom agerar ju i vilket fall inte i linje med SAS policy :(

Mvh
/NotRyan

Air Malta är helt under isen när det gäller att ta hand om kunder både egna och andras. Men har man en marknadschef rekryterad direkt från WizzAir så är det kanske inte så konstigt?! ;)

Air Malta är helt under isen när det gäller att ta hand om kunder både egna och andras. Men har man en marknadschef rekryterad direkt från WizzAir så är det kanske inte så konstigt?! ;)

Påminn mig inte om Wizzair - ska flyga med dem 30DEC :eek: Att det sedan kostar som BA i Business gör inte att det känns bättre :p .

Aldrig testat Air Malta, men hoppas att han inte löper hela linan ut i "Wizzairifieringen"

Toppen