Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

FRÅN SAS FB sida idag. Jag var tvungen att skriva:

Hej!

Jag vill tacka på er personal på avgångar:

SK995 24OCT13: Jätte tack för purser att hon hjälpte mig för att ordna lite födelsedags firandet ombord till min vän - lite tårta och champagne. Vi satt på 1G/H. Hon verkligen ville göra sitt yttersta att vår flygresa skulle vara en trevlig upplevelse. Som tack fick personalen sin egen Prinsesstårta av mig, men skicka gärna tackar från oss.

SK996 29OCT13: SK har kanske inte de allra nyaste longhaul plan, men det spelar ingen roll om det känns att du är redan hemma när du kliver ombord på en SAS Longhaul maskin. Det är något som inget annat nordiskt bolag kan erbjuda när jag är på väg hem efter mina resor till när och fjärran. Tack för den underbara personalen på denna avgång som serverade det lilla extra utöver det vanliga och tog hand om mig och min vän under flygresan. Speciellt tack till Purser att han innan landning gick genom hela C kabinen och frågade hur flygningen hade gått samt tackade att vi valt att flyga med SAS. Sådana händelser kommer du ihåg att värderar högt. Vi satt på 8A/B i den bakre C kabinen.

Tack att ni finns!

Önskar en trevlig fortsättning på dagen.

Här kommer några bilder från hemresan.

2013-10-31 14-18-55.png 2013-10-31 14-19-14.png

Hade idag den stora aran att flyga med kapten Sigrid Jangskog ARN-LHR och alla som flugit med henne vet hur hon lyfter stamningen ombord fran flightdeck :) Eller ja, det kanske bara ar jag som blir glad nar kaptenen berattar detaljer som " for er som ar intresserade startar vi idag i sydlig riktning och banan ar 3300 meter lang" samt tar sig tid att halsa alla hostlovslediga barn extra valkomna ombord. Mer sant! :)

Vi flög ARN-HEL i lördags och HEL-ARN i söndags i Plus (5000 poäng med x2 erbjudandet), detta var också första flygningen med våran 3 månaders son.
Blue1 levererade som vanligt, på vägen dit va vi ensamma i Plus och fick otroligt bra och personlig service. Sonen fick tom en pekbok :). Hem va det helt fullt plan men endå lyckas dom leverera bra och personlig service.
Både jag och frugan är alltid lika nöjda med Blue1 flygningar.

Fick e-post från SAS idag för en bokning som jag gjorde i måndags. Det var jätte kul överraskning och bra initiativ att SAS vill hjälpa mig inför resan. Här kommer e-post. Bra jobbat SAS!

Tips inför din Amsterdam-resa

2013-11-06 17-30-25.png2013-11-06 17-31-41.png

Jag fick ett brev med liknande innehåll inför min Malta resa jag bokat. På min står det dock t.ex.
"Bagage
3 incheckad väskar à 32kg + 1 handbagage à 8kg ingår alltid i biljetten. " (stavfelen är inget jag har skapat)

Man kan ju fundera lite på vad som egentligen gäller då du alltid får ha 2 handbagage på 8 kg medans jag alltid får ha 3 x 32 kg incheckat och bara ett handbagage på 8 kg.

sas_malta.jpg

Last edited:
Tommy, med all respekt... andra bolag skickar kontinuerligt ut liknande info innan avgång. Du älskar SAS har vi förstått men det vore mer trovärdigt om du någon gång skrev något negativt om SAS. Med tanke på alla dina flighter med bolaget måste du ha dåliga upplevelser också.

Toppen