Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

nej. Jag har en bokning med SAS till AMS och den trafikeras av KF. Förra veckan flög KF en SK avgång till FRA.

Tror vi missförstår varandra lite! Om man flyger till Umeå. Så är enda avreseorten det kan ha varit dit med blue1 Arlanda. Menar inte att Blue1 bara flyger till umeå från arlanda. Men bara från arlanda när de flyger till Umeå! :)

Flög med Blue1 till umeå häromkvällen. SAS Plus fick ett glas vatten i väntan på take off. Efter servering fick de även kuddar och filtar!

Att få åka med Blue1 är en vinstlott :) Jag upplever servicen som bättre överlag och personalen trevligare och mer personlig i bemötandet. De (få) gånger jag åkt med Blue1 i SAS Plus har de kommit ut med mat och kaffe på en bricka istället för att servera från vagnen som de brukar göra på "vanliga" SAS. Dessutom är Boeing 717 ett bekvämt och anrikt plan även om luftkonditioneringen väsnas en del på de exemplar jag åkt med.

Last edited:
Tack igen SAS att ni löste mitt problem med min bagage ikväll. Väskan hade gått sönder och det var inte något större problem att få en ny ersättningsväska från SAS. Ni är ju bästa!

På måndagen 21/10-13 satt jag i lugn å ro och åt frukost i SAS Gold Loungen på Vanda i väntan på flyget till ARN (SK 0711) och vidare till OSL med vändande plan.
Fick ett SMS att mitt flyg HEL-ARN blir försenat till 12:05 vilket betyder att jag kommer att missa mitt OSL flyg!! :mad:

Frågade i loungen om dom kunde hjälpa men blev hänvisad till gaten. Kom till gaten ca. 10:20 och frågade om det var möjligt att slippa med avgången till ARN 10:30 (den var tydligen sen).

Det blev en febril verksamhet på gate personalen, efter några minuter fick de tag i min incheckade väska och flyttade den till 10:30 planet!!
Bra jobbat av SAS/Gate crew samt baggage hanterarna på Vanda, skulle ha missat mitt Oslo flyg annars. :D

Från kritik till beröm...

Att ringa till SAS är skräp.. Efter ganska exakt 1 timme i kö och halkat ner från plats 17 till plats 8 så är det en rätt kass service.

Men efter mycket kritik från många här så satte jag mig i kön till chatten.
Strax över 5 minuter så svarade Jesper och efter min fråga så skulle han kontakta Euro Bonus avdelningen imorgon och återkomma med ett email till mig med svar på min fråga.
Supertrevlig kille, snabba svar, raka puckar och det han hade koll på fick jag svar på omgående.

Sedan kan jag skicka en liten ros till Erik på telefonen som jag har pratat med 2 gånger den här månaden och som bekräftade att jag är med i minst en av dubbla poängkampanjerna. :)

Toppen