Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Fick följande mail från SAS idag:

Hej Tommy,
Tack för ditt mail!
Vilken bra idé att ha engångs burkar med honung! Jag kommer att ta denna
frågavidare till berörd avdelning så att de får ta en del av detta.

Ha en fortsatt trevlig dag!
Med vänliga Hälsningar
XXX XXX
SAS Customer Care Team

Priority boarding på Schipol idag, med separat kö och dedicerat utrop som följdes till punkt och pricka. Har aldrig vart med om något liknande förut, så bra jobbat SAS! :)

I somras skulle jag resa hem från TXL till ARN med byte i CPH. Med endast 40 min mellan flygen i CPH var ett försening från TXL knappt acceptabelt för att hinna med flyget till Arlanda. När jag då sitter vid gate 71 på Tegel och boardingtiden kommer syns fortfarande inget på gatens tvskärm..... Jag anar snabbt att något inte står rätt till så jag springer till en avgångstavla och ser att flyget bytt gate och är 1 timme sent. Klockan är nu 20:45 och min tanke är, jag vill inte va kvar i berlin i natt. Jag springer snabbt ut till check-in disken och påtalar mitt problem. Den tyske herren bakom disken säger åt mig att gå till Lufthansas disk längst ut vid area 9 som är längst ut i "cirkeln" på Tegel flygplats. Väl där möts jag av en trevlig kvinna som snabbt börjar boka om mig. Hon bokar dock först om mig på en flygning med Airberlin som enbart går till CPH och när jag påtalar de småskrattar hon och börjar knappa på datorn igen. Får bekräftat att jag kommer på sista Airberlin flygningen till Arlanda med avgång 21:25. Klockan är nu 21:10 och jag ska nu ta mig till andra änden ut till den högra terminalbyggnaden där Airberlin avgår. Kvinnan från lufthansa säger till mig att hon ska ringa och meddela att jag är på väg. 10 min senare är jag incheckad och som sista pax ombord på planet. Säte 14F vid nödutgången, helt okey!!!

När jag kommer hem skriver jag till SAS för att få efterregistrera poäng samt att jag tyckte de va dåligt att ingen information utgick. Just att inget ropades ut om försening eller gateändring. Jag fick ett vänligt svar tillbaka från SAS där dom erbjöd mig 10 000 EB poäng som plåster på såret.

Det här gjorde ni bra SAS.

Att tillägga är väl att jag ankom till Arlanda 1 timme innan jag egentligen skulle kommit om jag flugit min ursprungliga route!

Åkte SAS plus med supertrevliga & serviceminded flygvärdinnor från Oslo till Malaga den 14:e sept SK 4679. Resan var en förjd & semestern fick en perfekt start! Om någon på SAS läser detta ge dem en stor kram. Det gör så stor skillnad vilket bemötande man får, i jobbresor är det inte lika viktigt men på privatresor så sätter det hela stämningen. :)

Sitter just nu loungen i HEL, kom hit lite tidigare än väntat. Ringde resebyrån och ville boka om min plus biljett. Det fanns gott om platser ledigt men ingen i exakt samma klass. Skulle kosta 1300kr att boka om. Nej tack sa ja.

Gick in i loungen och frågade snällt tjejen i frontdesken om hon kunde höra med service desk om de kunde hjälpa mig. Woops så var det fixat. Kommer med den tidiga kärran utan kostnad. TACK SAS! Nu blir mina kids glada... :)

Sitter just nu loungen i HEL, kom hit lite tidigare än väntat. Ringde resebyrån och ville boka om min plus biljett. Det fanns gott om platser ledigt men ingen i exakt samma klass. Skulle kosta 1300kr att boka om. Nej tack sa ja.

Gick in i loungen och frågade snällt tjejen i frontdesken om hon kunde höra med service desk om de kunde hjälpa mig. Woops så var det fixat. Kommer med den tidiga kärran utan kostnad. TACK SAS! Nu blir mina kids glada... :)

Känner igen det där. Avskyr att vi måste boka via resebyrå. SAS löser det allt som oftast!

Flög ARN-ORD i lördags, uppgraderade till C via OT. Avgick i tid och landade cirka 45 minuter före utsatt tid vilket gjorde att vi var ute förbi immigration och tull nästan på minuten när vi skulle ha landat enligt tidtabell.

Min far ansluter i dag till resmålet och han envisas med att flyga KLM. Senast var han sju timmar försenad SFO-AMS och när jag senast kollade i dag var hans flight AMS-ORD 4,5 h försenad. Det går nog att göra SAS-resenär av honom också snart :p

Kaptenen på SK902 (sena avgången New York -> CPH) i måndags gjorde sin sista flygning innan pension. Brandbilar med vattenkanoner när vi lämnade gaten på Newark, detsamma vid ankomst på CPH. Kaptenen skakade sedan hand med samtliga passagerare vid avstigning och SAS-personal väntade på bryggan med blombuketter. Kaptenen hade en specialgjord keps med dagens datum och flightnummer. Han sitter säkert i sommarstugan och sippar drajjor nu.

Kaptenen ovan gav oss dessutom ett klassiskt välkomstmeddelande i högtalarsystemet innan start:
"Idag kommer ni vara med om er sista flygning någonsin... (paus) ...med mig eftersom jag går i pension."
Alla höll andan där.

Toppen