Fredrik Andersson
Medlem
Var köper man rimowa till bäst pris?
Sverige? Utomlands? Webben?
Sverige? Utomlands? Webben?
twiggs skrev:On topic: Hur viker man ner sina plagg i sådana där packsystem? Ser oerhört praktiskt ut, och skulle minst sagt kunna underlätta mitt resande.![]()
Här går åsikterna isär. Och det är religion. Vissa rullar, vissa viker. Själv är jag lite inkonsekvent, så jag varierar mig beroende på exakt vad som packas. Man får känna lite på kläderna som ska ner om de lämpar sig att rulla eller inte. Jag har kommit fram till att kalsonger oftast är bra att rulla. Samma sak med t-shirts. Pike-tröjor vill däremot helst bo vikta ihop med skjortorna eller i en egen cube.
Den där väskan är ju snarast en tank. Problemet med den är att när du börjar packa i den, så har du väl använt halva tillåtna vikten genom att bara ta fram väskan. Jag var övertygad om att jag skulle få svårt att hålla mig under viktbegränsningen när jag bytte till en större väska men faktum är att totalvikten på mitt bagage gick ner, trots att jag har med mig mer saker.
Aluväskorna från Rimowa ser ju onekligen lockande ut, speciellt som jag har lovat mig själv att aldrig mer köpa en väska med halvmjukt skal och blixtlås. Är det någon större skillnad på hur Classic Fligt och Topas Titanium är uppbyggda, eller är det mest designfeatures?
Själv gillar jag designen hos Classig Flight bättre då den ser mera clean och rå ut. Vi har också på jobbet en alu-Rimowa som jag tror är en gammal Classic Flight som vi brukar frakta känslig elektronik i, den ser ut som om den har varit med om sju svåra år men den är fortfarande hel och den känns helt okrossbar när man tar i den, built like a tank. Något sådant skulle vara perfekt för mig
Är det någon som har koll på hur det ligger till med skatteavdrag för dyra resväskor? Kan jag köpa en väska för 5-10K och sedan ta upp den i deklarationen som en arbetsrelaterad utgift eller blir det tokerror i skattmasens dator då?