Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

En annan STOR försämring med det nya konceptet har inte med maten att göra utan med incheckade väskor. Det spelar ingen roll att du har C-klass och ska flyga vidare från t.ex. Frankfurt eller London i Business eller First; du får ändå bara checka in max 23 kg. :mad:

Gäller detta överlag oavsett, dvs spelar ingen roll om du är EBG eller statuslös?

En annan STOR försämring med det nya konceptet har inte med maten att göra utan med incheckade väskor. Det spelar ingen roll att du har C-klass och ska flyga vidare från t.ex. Frankfurt eller London i Business eller First; du får ändå bara checka in max 23 kg. :mad:

Förstår inte riktigt! Startar du med SAS och har C-klass (SAS Plus) så får du ta 2 väskor á 32 kg. Sedan är det första bolagets bagagebestämmelser som gäller om du skiftar bolag under färden från A till B.
http://www.sas.se/allt-om-resan/bagage/incheckat-bagage/

Nja, om du flyger SAS Business på Intercont så får du ju 2 x 32 kg, de enda gångerna det blir försämring är om du flyger på en Business-biljett vidare i Europa eller till USA...ex. ARN-FRA med SK i Plus samt FRA-BUD med LH i Business eller ARN-FRA med SK i Plus samt FRA-USA i Business/First , då får du 2 x 23 kg eftersom SAS är första sträcka (alt. första operatör på USA-resan) och du inte byter TC. I alla de fall du byter TC eller sub-TC så är det ju det bolag som transporterar dig mellan TC som bestämmer bagage (förutom USA då).

EBG har ett extra kolli med aktuell maxvikt.

Så om jag som EBG flög SAS Business ARN-FRA och LH FRA-BUD fram till 9 juni så fick jag ta med 3 x 32 kg, nu får jag ta med 3 x 23 kg

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Nu var det min tur att testa denna omtalade plusmeny. Visste från början att mackan inte skulle imponera och såg fram emot salladen. Nehä, sallad serveras på flygningar längre än 1h 30 min - ok då får det bli en wrap - samma sak där, minst 1:30 :(

Det bidde ingenting. Ser med nostalgi tillbaka på den tiden det serverades laxmacka med Nicolas Feuillatte ARN-CPH...

Hälsningar från SL CPH där dagens kallrätt är frikadeller med pastasallad.

SAS Plus mellom OSL-ARN midt på dagen. Fikk smørbrød, sjokolade og drikke. Synes det var kjempemessig, jeg er småspist og på en så kort flytur var det helt i blinken. Smørbrødet (kylling) var kjempegodt, alt var rett og slett godkjent ++! SAS Plus = winner for me insofar.

Håller helt med Roger J på sidan 17. Flyger interskandinavsikst några gånger per vecka. Är redan nu urless på smörgåsarna. Smaken på skinkan och kalkonen är exakt densamma och getost tål jag inte.
Blickar nostalgiskt tillbaks till 80-talet då SAS skiftade menyerna veckovis tror jag att det var, för att de som resependlade skulle slippa samma få mat.
Undrar när de ändrar i SAS Go menyn. Kanske till jul, då med julskinka på mackan som spännande alternativ.

Toppen