Hvor mange av SAS' totale prosentandel passaserer flyr et par ganger i uken?
Hvor mye tror du SAS sparer på å ha den løsningen de har i dag?
Vi er ikke på 80-tallet lengre. Vi lever i en tid hvor Ryanair, Easyjet og Norwegian er konkurrenter. Hvis SAS skal fortsette å eksistere uten å hente sine ansatte fra Latvia og Thailand, uten å la sine ansatte jobbe på vikarkontrakter og betale skatt via ei øy i karibien samt spare pensjon selv - så må kanskje du og kanskje 100-150 andre av de totalt titalls (hundre?) tusener av mennesker de flyr intra-skandinavisk leve med å spise kalkunsmørbrød flere gang i uka hvis dere absolutt skal ha mat ombord som ikke er laget selv. Her tror jeg man lider av "aldri fornøyd" syndromet.
Jeg tror menyen vil endres på sikt, men det skjer ikke i morgen. Det skjer ikke i overmorgen heller. Det er enda mange ting som skjer intra SAS, flyttinger, innsparinger og tiltak for å spare penger er enda ikke 100% gjennomført. Skal vi se realistisk på dette, og ikke med magen, ser man jo logikken i at menyen kan endres når det begynner å bli roligere bak kulissene og økonomien er sikret. Det er ikke logisk å endre maten midt i tiltak for å hindre at skuta synker.