Har bara använt Denon heltäckande lurar (slutna), funkade väl ok men stängde inte ut ljud så bra.
Jag har aldrig använt brusreducerande hörlurar, gör det så stor skillnad?
Det finns ju peltor-lurar med line-in. Det vore nog inte så dumt för det här ändamålet. Det är mest kasst när man ska snickra och använda dem - då vill man ha så lite kablar som kan fasna i maskiner som möjligt.
Ja. Aktivbrusreducering gör enorm skillnad. De enda lurar som jag har testat och som kan mäta sig med riktiga NC-lurar, är mina Peltor WS Alert, men folk tittar så konstigt på en när man har dem på flyg.
Det finns ju peltor-lurar med line-in. Det vore nog inte så dumt för det här ändamålet. Det är mest kasst när man ska snickra och använda dem - då vill man ha så lite kablar som kan fasna i maskiner som möjligt.
Jag har bara använt billiga NC-lurar, och när jag någon gång har jämfört dem med Bose-lurar så tyckte jag absolut inte att skillnaden motiverade priset vad gäller dämpningen. Vad jag inte vill höra är ju andras röster, motorljud bryr jag mig inte så mycket om. Däremot har jag tröttnat på mina billiga lurar för att de blir så obekväma på öronen vid lång användning, ett par sitter åt för hårt, ett annat trycker på fel ställe på örat osv. Om jag inte ska se på en film så föredrar jag öronproppar Jag leker med tanken att helt enkelt kombinera ett par bekväma in-ear-lurar med ett par Peltor-skydd...