Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Jonas C

Medlem
Två år är en lång tid att vara utan ett par NC hörlurar. Så häromdagen bestämde jag mig för att köpa tillbaka "mina" Bose QC15 från Bose Center i Dubai Mall. 2290kr (1299 AED) inkl 1 års global garanti. En ganska hyfsad deal enligt mig.
 

kangru

Medlem
Jag har tidigare haft ett par no-name NC och bytte till QC15 för ungefär 18månader sedan. De gamla var ok, QC15 är fantastiska. Priset funderar du bara över innan, efter är det inget man funderar på, alls.
 

jumbooze

Medlem
Jag köpte mina QC15 när jag skulle åka CPH-ORD-DFW-ATL-TLH-ATL-DFW-ORD-CPH
Just då köpte jag dem till fullpris här hemma, typp 3,200 men jag ångrar ingentig, de är alltid med mig på resorna.
Man mår ju bättre efter en long haul när bruset filtreras bort.
 

Pho

Medlem
Skaffade mig ett par QC3 under senaste resan och är mycket nöjd med dem... Enda nackdelen är ju att de tar lite mer plats jämfört med mina gamla in-ear som jag använt de senaste 4 åren.
 

Jonas C

Medlem
Snart två månader "in the making" och än så länge har de inte gått sönder. Helt klart bra kvalite på QC15 och man märker att det har gjorts vissa förbättringar på de nyare exemplaren, än de gamla från 2009-10.

Vill för övrigt rekommendera dessa batterier:

Energizer_AAA.jpg


Anledningen är då lithiumbatterier har en jämn urladdningskurva vilket medför att brusreduceringsprestandan håller sig jämn igenom hela batteritiden (likt QC3). Dessutom börjar inte hörlurarna "klucka" när batteriet börjar ta slut, vilket en gång resulterade i att lurarna pajade när jag hade dem inkopplade i ett IFE system. Och sist men inte minst så räcker batterierna längre än vanliga alkaliska AAA batterier, vilket är skäl nog för att lägga ut en extra slant :)
 

Immelman

Medlem
Jag har AKGs topmodell vad den nu kan heta, valde den för att den sitter ovanpå örat (har ngn genetisk defekt typ som gör att in-ear aldrig funkar och täckande kåpor känns klaustrofobiska) men ändå dämpar bra. Ljudet är "bra" och jag blir inte trött av dem. Använder dem i stort sett endast på flyget dock iom att de inte sitter lika stadigt som kåpor. Funkar även om batterierna laddats ur (fast utan brusreducering förstås) och laddas med usb.

Jag är nöjd.
 

TjudöBoy

Medlem
Två år är en lång tid att vara utan ett par NC hörlurar. Så häromdagen bestämde jag mig för att köpa tillbaka "mina" Bose QC15 från Bose Center i Dubai Mall. 2290kr (1299 AED) inkl 1 års global garanti. En ganska hyfsad deal enligt mig.

Nåja, biljettpriset tillkommer ju oxå... ;)
 

Unicornone

Medlem
Kör med DR Dre:s beats äkta kopior inköpta på MBK för under 600:-. Har en polare som har de äkta och jag är övertygad om att de tillverkas i samma fabrik, det går inte att se skillnad på en enda detalj utom att det saknas ett litet vitt streck på loggan. Ljud och NC hör vi inte heller någon skillnad på.
 
Toppen