Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

OT, men ändå lite rätt! Om någon är intresserad så tänkte jag sälja mina QC3, 6 mån gamla och knappt använda, vill ha QC15 istälelt. PM'a vid intresse!
 

P.E.

Medlem
Håller med Randy Marsh angående ljudkvalitén på alla lurar med elektronisk brusreducering.
Själv har jag ett par C5 headphones - Bowers & Wilkins | B&W som kan anses okonventionella och att man bara betalar för märket och designen. Men faktum är att dom har överraskande bra ljudkvalité efter ett antal timmars inspelning. De sitter kvar i öronen när man rör på sig, tillskillnad från "vanliga" in-ear lurar. Bar dom i 12h i sträck utan att vara de minsta lyssningstrött eller ha ont i öronen. På flygningar så reducerar C5:eek:rna tillräckligt mycket brus för att man ska kunna lyssna på en vettig volym.

Jag är kort och gott riktigt nöjd med mina och rekommenderar de varmt. 1500kr på Hifi-klubben.
 

Randy Marsh

Medlem
Håller med Randy Marsh angående ljudkvalitén på alla lurar med elektronisk brusreducering.
Själv har jag ett par C5 headphones - Bowers & Wilkins | B&W som kan anses okonventionella och att man bara betalar för märket och designen. Men faktum är att dom har överraskande bra ljudkvalité efter ett antal timmars inspelning. De sitter kvar i öronen när man rör på sig, tillskillnad från "vanliga" in-ear lurar. Bar dom i 12h i sträck utan att vara de minsta lyssningstrött eller ha ont i öronen. På flygningar så reducerar C5:eek:rna tillräckligt mycket brus för att man ska kunna lyssna på en vettig volym.

Jag är kort och gott riktigt nöjd med mina och rekommenderar de varmt. 1500kr på Hifi-klubben.
Comply Foam har proppar som passar til dina B&W C5, kan verkligen rekommendera att ersätta de ursprungliga silikonpropparna med dessa. Förutom att jag tycker de är mycket bekvämare så isolerar de också betydligt bättre. Vet inte om de säljs i Sverige, men de går att beställa från t ex Amazon UK.
 

TjudöBoy

Medlem
Föll för "grupptrycket" och inhandlade ett par BOSE QC 15 härom dan :) , hoppas man blir nöjd bara!
Fick dessa för 2990 sek, vet ej om detta är billigt eller ej :confused: Nåja nu e dom inhandlade å d e onödigt å gråta över spilld mjölk...
 

Patrik

Medlem
Du kommer bli nöjd med dina QC15 och man ska inte fundera så mycket över pris EFTER att man köpt saker,
bäst att vara nöjd bara! Har själv QC3 och är jättenöjd.
 

Chrille

Medlem
Personligen tycker jag att ljudkvaliteten från brusreducerande hörlurar som t ex Bose är ganska eländig, dessutom blockerar de inte alla frekvenser lika effektivt. Jag föredrar "i-örat"-modeller från t ex Shure eller Ultimate Ears. Köpte mina Ultimate Ears Triple fi 10 för 100 GBP (på erbjudande) från amazon. De levereras med bl a skumgummiproppar från Comply som är mycket mer effektiva än de vanliga silikonpropparna.

Jag gillar också in-ear, både för att konstruktionen i sig isolerar och för att dom tar mindre plats i fickan.

Comply ser ju riktigt bra ut. Vilka proppar ska man satsa på? Isolation plus?
 

LinuxSam

Medlem
Jag köpte mig ett par QC15 när jag var i USA... Måste säga att presterade bra mycket bättre än mina gamla in-ear från Sony som jag importerade från Japan för 10 år sedan eller så. Och tycker jag inte ljudkvaliteten är tillräcklig kan jag ju ha mina B&W C5 innanför...

/LinuxSam
 

Randy Marsh

Medlem
Jag gillar också in-ear, både för att konstruktionen i sig isolerar och för att dom tar mindre plats i fickan.

Comply ser ju riktigt bra ut. Vilka proppar ska man satsa på? Isolation plus?
Jag har Isolation Plus, väldigt nöjd med dem. Vad du än gör, köp inte vita proppar. De ser förjävliga ut efter ett par dagar.
 
Toppen