Senaste nytt

Sammanslagning av American och US Airways (2013-DEC-09)

Vem vet, han kanske har en massa miles att bränna innan har tar enkelresan i någon riktning. Kanske det var det som butlern hade kommit på:D

Are my miles safe?
This is one of the top questions people want to know any time there's a merger. Fortunately, the answer is "yes." Mileage programs are a key perk airlines use to hold onto their top customers, and the new "merged" American won't risk alienating any of those customers by not honoring the "other side's" miles in a merger. It would take several months – maybe even a year – from the time a merger closes, but the carriers eventually will consolidate their frequent-flier programs and merge the accounts of fliers who have miles with both airlines.
What would an American-US Airways merger mean for you?

World's biggest: American, US Airways vote to merge

Personligen vet jag inte vad jag ska tycka, får väl avvakta och se.
Mindre konkurrens, högre priser?

En fråga: Jag har en flygning med US Airways i Maj, kommer jag kunna kreditera den till Aegean? Detta lär väl ske tidigast 2014? (Ej insatt i detta)

Last edited:
Personligen vet jag inte vad jag ska tycka, får väl avvakta och se.
Mindre konkurrens, högre priser?

En fråga: Jag har en flygning med US Airways i Maj, kommer jag kunna kreditera den till Aegean? Detta lär väl ske tidigast 2014? (Ej insatt i detta)

Jag tror de är ute ur *A redan vid halvårsskiftet 2013 så svaret borde ju bli ja det går men inget är ju ännu klart.

citerar: Unparalleled Benefits Through the New American's Loyalty Program

American Airlines AAdvantage® program and US Airways Dividend Miles are currently among the largest and most popular loyalty programs in the world. By combining to create the new American, loyalty program members are expected to have even more opportunities to earn and redeem miles, unmatched redemption options and much more.

Membership benefits of the combined company’s loyalty program are expected to include:

Even more opportunities to earn and redeem miles from an expanded global network of routes and partnerships
Unmatched redemption options including flights, hotels, car rentals, vacation packages, one-way awards and club memberships
Worldwide benefits through the oneworld Alliance

Jag tror de är ute ur *A redan vid halvårsskiftet 2013 så svaret borde ju bli ja det går men inget är ju ännu klart.

Tror inte det... från FAQ:
9. Can I continue to earn and redeem mileage for travel awards with other oneworld or Star Alliance partners?

Until the merger closes, you can continue to earn and redeem mileage for travel awards with our respective oneworld and Star Alliance partners

Detta är planerat i kvartal 3, så tidigast juli men mer trolig september. Gissar att man kan boka USDM resor på Star Alliance in på höstparten även för resor under 2014, dock med ändrade villkor för ombokning (som i fallet BMI).

Toppen