Du kan lägga till biobränsle per flight, efter avslutat flygning kan du gå in på hemsidan och lägga till för nästa flyg.Det grämer mig att jag missade den här med att shopen skulle sluta räknas. Jag har alltid försökt tjäna ihop stegen genom biobränslen och sedan toppat upp med shopen i slutet av året om det inte har räckt.
Tycker dock biobränslet är för begränsat, tycker att de borde ändra reglerna så att man kan köpa ett steg per flight istället för som nu, per bokning.
Ah ja jag har hört talas om det tricket, men det känns just som ett trick som närsomhelst kan täppas till.Du kan lägga till biobränsle per flight, efter avslutat flygning kan du gå in på hemsidan och lägga till för nästa flyg.
Varför då? Jag har lagt till massa biobränsle enbart pga detta. Skrotar de detta lär jag sluta med det.Om den vanan ska handla om att köpa till biobränsle tror jag hela programmet kan skrotas. Biljettypen BIO var ju mycket bättre på det, den hade större andel bio och taggade rakt in i det normala belöningssystemet.
Blir nog lika bra såhär ändå (Köpa block istället), mina bollar jag köpte 2024 ligger fortfarande i plastpåsen logistikbolaget skickade dom i...![]()
Jag menar så här:Varför då? Jag har lagt till massa biobränsle enbart pga detta. Skrotar de detta lär jag sluta med det.
Fortfarande extremt bra värde för de som jagar nivåpoäng.
Det är väl redan en del av eurobonus, då det rbda man får är just poäng (för ärligt talat är det nog väldigt få som gör alla stegen enbart för miljön).Jag menar så här:
SAS har inte ett separat "Smart Sleeper" program för hotellnätter köpta via sas.se
SAS har inte ett separat "Dynamic Drivers" program för hyrbilar köpta via sas.se
Om CT går mot att vara ett program vars enda syfte är att driva köp av SAF kanske det inte behöver finnas som ett separat program, det kunde som alla andra saker som sas önskar att kunderna gör ligga direkt i EB.
Dvs, helst borde sas utveckla CT och lägga in fler conscious-grejer i programmet, men om de inte lyckas med det borde de istället lägga samman det med EB. I inget av alternativen behöver du alltså sluta köpa bio-bränsle!![]()