Man behöver ju stegen först nästa period ju!Man köper ullbollarna den 1 jan kl 00.01, är ni inte mer rutinerade poängjägare än såhär?![]()
Du har över 7 månader att flyga en gång med SAS och lägga till biofuel för 100. Ser inte riktigt problemet i det. Sitter själv på 9 steg och väntar ut att mitt nästa kvalår ska börja så jag kan köpa lite biobränsle och få poängen som en bra start.
Du har ju fortfarande möjlighet att köpa 5k nivåpoäng om det krisar.Då reggas poängen på innevarande år. Jag har det som en försäkring mot ändrat resmönster nästa år. Jag har kalenderår som kvalår så kan inte välja när jag triggar på samma sätt som du annat än den numera försvunna möjligheten att handla i december.
Att investera i "poäng" för något som är långt fram i tiden är ofta dömt att misslyckas om man inte tar i beaktande de ständiga förändringar som kommer.Enig om det, men ändå inte nöjd med att satsat en del kraft och slantar i en försäkringspremie som sedan går om intet, oaktat om tanken alls vägar varit att fönstret ska stå öppet. Därav kommentaren om att förändringar gör sig bättre kommunicerade i tid.
Jag håller med, fast det rimliga vore väl ändå att premiera mängd också och se till att det finns anledning att fortsätta efter 10 steg. Nu blir det ju lite, ”nu är jag klar”. En grej man hade kunnat göra (vilket det också såg ut som att det skulle ändras till) är ju att ge nivåpoäng direkt på biobränslet.Tycker dock biobränslet är för begränsat, tycker att de borde ändra reglerna så att man kan köpa ett steg per flight istället för som nu, per bokning.
Jag ser bara presentkortet på MOVS. Det är dessutom typ omöjligt att använda. Behövde gå via kundtjänst som ska gå via sin ekonomiavdelning för att få klartecken för någon sorts manuell order. Fortfarande inte löst på en vecka.... Nu är fryskassetterna också borta, kvar finns endast två produkter med högre pris