Du har över 7 månader att flyga en gång med SAS och lägga till biofuel för 100. Ser inte riktigt problemet i det. Sitter själv på 9 steg och väntar ut att mitt nästa kvalår ska börja så jag kan köpa lite biobränsle och få poängen som en bra start.
Då reggas poängen på innevarande år. Jag har det som en försäkring mot ändrat resmönster nästa år. Jag har kalenderår som kvalår så kan inte välja när jag triggar på samma sätt som du annat än den numera försvunna möjligheten att handla i december.
Då reggas poängen på innevarande år. Jag har det som en försäkring mot ändrat resmönster nästa år. Jag har kalenderår som kvalår så kan inte välja när jag triggar på samma sätt som du annat än den numera försvunna möjligheten att handla i december.
Du har ju fortfarande möjlighet att köpa 5k nivåpoäng om det krisar.
Kalenderår är ju olyckligt i detta scenario, men ibland vinner man och ibland förlorar man. Finns för och nackdelar med allt.
Oavsett när förändringen görs så kommer någon att drabbas. Att de gör en förändring nu i april/maj 2026 som teoretiskt kan påverka 8% av bonusmedlemmar i slutet på 2027 är något man får leva med. Förändringar kommer att ske, och vi kan nog alla hålla med om att det är och har varit väldigt lätt att dra in dessa poäng sedan start.