Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej
Jag är helt nybörjare när det kommer till awardresor. Jag har ett SAS Amex Elit och ar skrapat ihop 155 802 poäng och en voucher som ger halva poäng priset.
Flyger årligen till Thailand jul/nyår och stannar oftast hela januari så det hade ju varit trevligt att kunna boka en bonusresa. Flyger från Arlanda och helst till Chiang mai men Bangkok funkar också. Jag söker två biljetter och gärna i business class. Avresa från strax före jul till första dagarna i januari skulle funka och retur slutet på januari till början på februari.

Skulle det vara möjligt att hitta en sådan bonusresa? Och hur går jag i så fall tillväga.

ARN- CNX alternativt BKK
Avresa 19 dec- 3 januari
Returresa 30 januari till 13 februari
Kul! Först, vad har du sökt själv och hittat? Till BKK är det oftast knepigt runt storhelgerna.

Hej
Jag är helt nybörjare när det kommer till awardresor. Jag har ett SAS Amex Elit och ar skrapat ihop 155 802 poäng och en voucher som ger halva poäng priset.
Flyger årligen till Thailand jul/nyår och stannar oftast hela januari så det hade ju varit trevligt att kunna boka en bonusresa. Flyger från Arlanda och helst till Chiang mai men Bangkok funkar också. Jag söker två biljetter och gärna i business class. Avresa från strax före jul till första dagarna i januari skulle funka och retur slutet på januari till början på februari.

Skulle det vara möjligt att hitta en sådan bonusresa? Och hur går jag i så fall tillväga.

ARN- CNX alternativt BKK
Avresa 19 dec- 3 januari

SAS släpper inte biljetter över jul/nyår och för sommaren förrän tätt inpå om det fortfarande finns platser kvar. Bästa sättet är att kika på Awardfares med AF/KLM från CDG/AMS :)

Hej

ARN- CNX alternativt BKK
Avresa 19 dec- 3 januari
Om du reser själv finns det en del avgångar med Saudia från Paris, Frankfurt och Wien.

Prova att söka från de flygplatserna till BKK t/r och hitta något som passar. Ring sen in till SAS och kolla om de kan lägga på "feeder", dvs ARN-FRA-ARN t ex.

Prova att söka från de flygplatserna till BKK t/r och hitta något som passar. Ring sen in till SAS och kolla om de kan lägga på "feeder", dvs ARN-FRA-ARN t ex.

Tillåter de att man lägger till ARN-FRA till lägga-till-feeder-kostnaden om €15/150 SEK/150 NOK/100 DKK/$15/25 CAD eller blir det den dyrare ändringsavgifter om €75/750 SEK/750 NOK/525 DKK/$75/96 CAD eftersom det ingår interkontinentella flyg i en sådan bokning?
Nej, Frankfurt går inte lägga på feeders. Går bara lägga på segment i samma klass och till det högre priset för ombokning.

Toppen