Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

HUr funkar det nuförtiden kring bokningar 3-4 dagar innan avgång. Finns det något sätt för att söka efter/boka dessa? (Partner-bokningar alltså...)
Sista minuten bokningar brukade vara rätt lukrativa för de med flexibiliteten, men vad jag minns så har SAS stängt dörren för det med att bokning måste ske minst 48h i förväg (ej anslagen regel men har rapporterats här på forumet). 3-4 dagar däremot kan ju sökas precis som vanligt med SAS verktyget, så osäker på vad frågan är?

• Gilla
Reactions: Gus
Sista minuten bokningar brukade vara rätt lukrativa för de med flexibiliteten, men vad jag minns så har SAS stängt dörren för det med att bokning måste ske minst 48h i förväg (ej anslagen regel men har rapporterats här på forumet). 3-4 dagar däremot kan ju sökas precis som vanligt med SAS verktyget, så osäker på vad frågan är?
Oj, fick inte ur mig meningen rätt, menar Partnerbokningar som har avgångstid <4 dagar. SAS-award kan man ju fortfarande boka, men tänkte om någon hört nåt mer om partner - sist var det väl bara att det skulle komma tillbaka?

Det finns MASSOR av platser till och från Buenos Aires med Aerolineas Argentinas,
nästan varje dag (utom jul/nyår) i december/januari och ibland på båda de dagliga flighterna från/till MAD (ibland även FCO)
Fast det verkar skakigt, två gångar under senaste dygnet har allt försvunnit för att sedan komma tillbaka och just nu verkar januari vara borta (jag har inte kollat andra månader)

Går även att boka inrikes Argentina, fast bara ekonomi de har har premium eko inrikes.

Jag har bokat, så nu är frågan, hur väljer man plats? bokningsref. från SAS fungerar inte på aerolinas sida....

Det finns MASSOR av platser till och från Buenos Aires med Aerolineas Argentinas,
nästan varje dag (utom jul/nyår) i december/januari och ibland på båda de dagliga flighterna från/till MAD (ibland även FCO)
Fast det verkar skakigt, två gångar under senaste dygnet har allt försvunnit för att sedan komma tillbaka och just nu verkar januari vara borta (jag har inte kollat andra månader)

Går även att boka inrikes Argentina, fast bara ekonomi de har har premium eko inrikes.

Jag har bokat, så nu är frågan, hur väljer man plats? bokningsref. från SAS fungerar inte på aerolinas sida....
Be SAS om bokningsreferensen hos Aerolineas. De har en separat referens i likhet med t.ex. TK under *A-tiden, SAS kan se den.

Jag har också spanat in dessa men letar 4 platser i business. Funderar på att boka upp två och hoppas på att det släpps fler till samma flyg. Du råkar inte ha sett om det släppts nya platser i business på ditt flyg efter bokning?

Jag har också spanat in dessa men letar 4 platser i business. Funderar på att boka upp två och hoppas på att det släpps fler till samma flyg. Du råkar inte ha sett om det släppts nya platser i business på ditt flyg efter bokning?

Jag kollade, det har det inte.
4 platser med Air Europa verkar inte vara något problem, förrutom poängåtgången

Går inte heller att boka premium med Flying Blue

Hej
Jag är helt nybörjare när det kommer till awardresor. Jag har ett SAS Amex Elit och ar skrapat ihop 155 802 poäng och en voucher som ger halva poäng priset.
Flyger årligen till Thailand jul/nyår och stannar oftast hela januari så det hade ju varit trevligt att kunna boka en bonusresa. Flyger från Arlanda och helst till Chiang mai men Bangkok funkar också. Jag söker två biljetter och gärna i business class. Avresa från strax före jul till första dagarna i januari skulle funka och retur slutet på januari till början på februari.

Skulle det vara möjligt att hitta en sådan bonusresa? Och hur går jag i så fall tillväga.

ARN- CNX alternativt BKK
Avresa 19 dec- 3 januari
Returresa 30 januari till 13 februari

Toppen