Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag kan meddela att jag hade flyt med SAS kundtjänst idag. Första personen jag fick prata med (efter ingen kö att prata om) kunde direkt boka in oss på SAS flygning till Paris. Så nu kommer vi till och med ner lite tidigare än vad vi hade gjort med Air France, och får chansen att testa SAS nya Europa-business för första gången. Win-win! Så länge biljetterna verkligen fungerar. Bokningen ser rätt ut i appen och på hemsidan, men jag med den nya versionen förstår jag inte längre hur man ser biljettnummer. Kan någon hjälpa mig?
Du ska få ett mail med nya biljetter, då är det biljetterat.
 
Jag kan meddela att jag hade flyt med SAS kundtjänst idag. Första personen jag fick prata med (efter ingen kö att prata om) kunde direkt boka in oss på SAS flygning till Paris. Så nu kommer vi till och med ner lite tidigare än vad vi hade gjort med Air France, och får chansen att testa SAS nya Europa-business för första gången. Win-win! Så länge biljetterna verkligen fungerar. Bokningen ser rätt ut i appen och på hemsidan, men jag med den nya versionen förstår jag inte längre hur man ser biljettnummer. Kan någon hjälpa mig?
På hemsidan. Mina resor --> [aktuell bokning] --> Hantera Bokning --> Resenärer

1756476000782.png
 
Har du fått pdf med biljetter skickade till din mail?

När jag skrev inlägget hade jag inte det, men det var för att jag hade glömt att det var min partner som gjorde den ursprungliga bokningen, och hon hade fått båda biljetterna till hennes mail. Allting står som confirmed, så då borde väl allting vara biljetterat?

Men gick det inte att se biljettnummer inloggad på hemsidan förut? Jag lyckas inte med den nya layouten.
 
Har bevakat en resa GOT-SEA i ett antal veckor nu i samband med när det borde ha släppts, men det är helt rent. En biljett släpptes till utresan som hade kunnat gå att få ihop med lite märkliga feeder flights, men mitt misstag var att jag aldrig hann ringa in under telefontiden så den försvann raskt.

Har sökt alla möjliga kreativa alternativ och även accepterat att Virgin Atlantic 787-9 får anses som en lyckoträff, men fastnar då allt som oftast med att resan tar tvärt stopp på LHR. Visst kan jag köpa en separat biljett LHR-GOT, men då sköt skatterna i taket och en enkel från London hem i mitten på juli blev ganska kostsamt det med för 3 personer.

Har läst tråden lyckade bonusbokningar och det är ingen uppmuntrande läsning heller alla gånger. Försöker var ute i god tid och inte sitta i slutet på december och ha panik, men får inte ihop en resa för 3 personer alls just nu.

Några tips och råd? Är helt låst till skolloven då dottern inte längre kan få ledigt alls från skolan, (spetsutbildning på gymnasiet så de vill inte ens se mellan fingrarna för någon extra ledig dag där inte).

Ska man ha is i magen och boka närmare inpå resan som kan ske mellan 17/6 och hemkomst senast 5/8 och tro att AF eller KLM (eller tom SAS!?!) släpper något?

Eller är det dags att tänka helt nytt? Men vart ska man sikta in sig på då?

Tanken var att köra upp till Vancouver och Calgary för besök i några av nationalparkerna i norra USA bl.a.
 
Har bevakat en resa GOT-SEA i ett antal veckor nu i samband med när det borde ha släppts, men det är helt rent. En biljett släpptes till utresan som hade kunnat gå att få ihop med lite märkliga feeder flights, men mitt misstag var att jag aldrig hann ringa in under telefontiden så den försvann raskt.

Har sökt alla möjliga kreativa alternativ och även accepterat att Virgin Atlantic 787-9 får anses som en lyckoträff, men fastnar då allt som oftast med att resan tar tvärt stopp på LHR. Visst kan jag köpa en separat biljett LHR-GOT, men då sköt skatterna i taket och en enkel från London hem i mitten på juli blev ganska kostsamt det med för 3 personer.

Har läst tråden lyckade bonusbokningar och det är ingen uppmuntrande läsning heller alla gånger. Försöker var ute i god tid och inte sitta i slutet på december och ha panik, men får inte ihop en resa för 3 personer alls just nu.

Några tips och råd? Är helt låst till skolloven då dottern inte längre kan få ledigt alls från skolan, (spetsutbildning på gymnasiet så de vill inte ens se mellan fingrarna för någon extra ledig dag där inte).

Ska man ha is i magen och boka närmare inpå resan som kan ske mellan 17/6 och hemkomst senast 5/8 och tro att AF eller KLM (eller tom SAS!?!) släpper något?

Eller är det dags att tänka helt nytt? Men vart ska man sikta in sig på då?

Tanken var att köra upp till Vancouver och Calgary för besök i några av nationalparkerna i norra USA bl.a.
Feeders LHR-(AMS/CPH/ARN)-GOT lär det väl släppas mer av närmare inpå.
 
Feeders LHR-(AMS)-GOT lär det väl släppas mer av närmare inpå.
Hittar idag, men det kräver övernattning i London och sedan i Amsterdam då det blir för tighta connections alt. för sent för att hinna med sista flighten. Men det är bara att fortsätta att bevaka med andra ord.
 
Hittar idag, men det kräver övernattning i London och sedan i Amsterdam då det blir för tighta connections alt. för sent för att hinna med sista flighten. Men det är bara att fortsätta att bevaka med andra ord.
Jag utgår också från GOT och har resignerat för faktumet att det nästan alltid kommer krävas övernattningar.
 
Jag utgår också från GOT och har resignerat för faktumet att det nästan alltid kommer krävas övernattningar.
Ja, det är ingen höjdare sedan bytet av alliance. Man fastnar lätt någonstans inom Europa som kräver övernattning.

Rekordresan hem (som jag inte ens vet om jag lyckas boka kräver dock 3 övernattning från A-B, det är nog 1-2 övernattning mer än vad familjen uppskattar.
 
Är helt låst till skolloven då dottern inte längre kan få ledigt alls från skolan, (spetsutbildning på gymnasiet så de vill inte ens se mellan fingrarna för någon extra ledig dag där inte).

Jag sitter i samma båt med familj på 4 med 2 barn i grundskolan. Mina två senaste awards (*A till Thailand) samt kommande sommar (ST till Bali/Malaysia) har alla bokats ett år i förväg. Där är nivån.

Om du har hittat något på längsta leg. Boka först, tänk sedan. I ditt fall så låter det som det blir billigare att bara köpa revenuebiljett på feeder istället för att övernatta.
 
Toppen