Har bevakat en resa GOT-SEA i ett antal veckor nu i samband med när det borde ha släppts, men det är helt rent. En biljett släpptes till utresan som hade kunnat gå att få ihop med lite märkliga feeder flights, men mitt misstag var att jag aldrig hann ringa in under telefontiden så den försvann raskt.
Har sökt alla möjliga kreativa alternativ och även accepterat att Virgin Atlantic 787-9 får anses som en lyckoträff, men fastnar då allt som oftast med att resan tar tvärt stopp på LHR. Visst kan jag köpa en separat biljett LHR-GOT, men då sköt skatterna i taket och en enkel från London hem i mitten på juli blev ganska kostsamt det med för 3 personer.
Har läst tråden lyckade bonusbokningar och det är ingen uppmuntrande läsning heller alla gånger. Försöker var ute i god tid och inte sitta i slutet på december och ha panik, men får inte ihop en resa för 3 personer alls just nu.
Några tips och råd? Är helt låst till skolloven då dottern inte längre kan få ledigt alls från skolan, (spetsutbildning på gymnasiet så de vill inte ens se mellan fingrarna för någon extra ledig dag där inte).
Ska man ha is i magen och boka närmare inpå resan som kan ske mellan 17/6 och hemkomst senast 5/8 och tro att AF eller KLM (eller tom SAS!?!) släpper något?
Eller är det dags att tänka helt nytt? Men vart ska man sikta in sig på då?
Tanken var att köra upp till Vancouver och Calgary för besök i några av nationalparkerna i norra USA bl.a.