Senaste nytt

SAS Business, är inte maten för dålig?

Väldigt god anka från Tokyo idag. Visserligen serverad i bytta som värmts upp i ugn, men både smak och presentation får godkänt enligt mig.
IMG_0090.jpeg
 
Försökte förbeställa mat i Business på SK954 från Miami i söndags
Lade in förbeställning på lax
i SAS Appen: Går inte att beställa
SAS hemsida: Går inte att beställa
Ombord: Ser att lax inte finns med på menyn. Vi förstår då varför beställningen inte fungerade
Servering: ”Ni har beställt lax” Tydligen fungerade beställningen ändå men bekräftades inte i app/på hemsidan
Måltid: Torr lax … skulle tagit rigatoni istället

Vi satt på rad 1 så ingen risk att maten skulle ta slut … men ville ändå förbeställa.
Så, de som inte förbeställt fick ingen lax eftersom den ju saknades på menyn … men de var kanske ändå vinnarna
 
Försökte förbeställa mat i Business på SK954 från Miami i söndags
Lade in förbeställning på lax
i SAS Appen: Går inte att beställa
SAS hemsida: Går inte att beställa
Ombord: Ser att lax inte finns med på menyn. Vi förstår då varför beställningen inte fungerade
Servering: ”Ni har beställt lax” Tydligen fungerade beställningen ändå men bekräftades inte i app/på hemsidan
Måltid: Torr lax … skulle tagit rigatoni istället

Vi satt på rad 1 så ingen risk att maten skulle ta slut … men ville ändå förbeställa.
Så, de som inte förbeställt fick ingen lax eftersom den ju saknades på menyn … men de var kanske ändå vinnarna

Intressant :) Jag har upplevt samma faktisk, och laxen var också väldig torr från Köpenhamn. Det är ju en "extra" rätt förutom de som finns på menyn på planet, tanken är ju bra tycker jag (speciellt om de kunna utöka den á la "book the cook" på Singapore Airlines) att det går att välja fler rätter om man gör det i förväg. Men det ska ju inte vara torrt.
 
  • Gilla
Reactions: JAW
Försökte förbeställa mat i Business på SK954 från Miami i söndags
Lade in förbeställning på lax
i SAS Appen: Går inte att beställa
SAS hemsida: Går inte att beställa
Ombord: Ser att lax inte finns med på menyn. Vi förstår då varför beställningen inte fungerade
Servering: ”Ni har beställt lax” Tydligen fungerade beställningen ändå men bekräftades inte i app/på hemsidan
Måltid: Torr lax … skulle tagit rigatoni istället

Vi satt på rad 1 så ingen risk att maten skulle ta slut … men ville ändå förbeställa.
Så, de som inte förbeställt fick ingen lax eftersom den ju saknades på menyn … men de var kanske ändå vinnarna
Rätterna man förbokar är inte nödvändigtvis samma som de som serveras ombord, de kan skilja sig åt. Och SAS har även sagt att de har som ambition att kunna erbjuda flera olika alternativ om det förbokas, får se när/om det implementeras.

Fisk brukar ju annars vara något som brukar bli helt ok ombord på flyg, men trist ni fick den dålig.
 
Toppen