Senaste nytt

SAS Business, är inte maten för dålig?

Försökte förbeställa mat i Business på SK954 från Miami i söndags
Lade in förbeställning på lax
i SAS Appen: Går inte att beställa
SAS hemsida: Går inte att beställa
Ombord: Ser att lax inte finns med på menyn. Vi förstår då varför beställningen inte fungerade
Servering: ”Ni har beställt lax” Tydligen fungerade beställningen ändå men bekräftades inte i app/på hemsidan
Måltid: Torr lax … skulle tagit rigatoni istället

Vi satt på rad 1 så ingen risk att maten skulle ta slut … men ville ändå förbeställa.
Så, de som inte förbeställt fick ingen lax eftersom den ju saknades på menyn … men de var kanske ändå vinnarna

@sembl är detta ditt second account? Visste att du brukar försöka förbeställa lax ombord hos SAS!

Har ej använt ’Pre-select’ av måltid i business tidigare.
Har inför en kommande resa nu 8 olika val av rätter.
Förväljer jag en kötträtt bockas båda kött-alternativen i som valda.
Väljer jag en fiskrätt så bockas på samma vis båda fiskrätterna i som valda. Går ej att enbart välja en enskild rätt.

Ni som använt er av funktionen - Hur är det tänkt att det skall fungera?
(Inser att jag troligtvis får kontakta kundtjänst för info/manuell hjälp. Men intressant att höra andras tidigare erfarenheter).

Ok. Men det jag är frågande till är att det finns t.ex. två kötträtter att välja på. Med helt olika ingredienser.
T.ex. gräddbaserad, med potatis och sparris. - Eller tomatbaserad med svamp och saffransris.

Men att om man klickar i ena, så väljs båda kötträtterna automatiskt.
Hur vet man vad man får?
Det kan ju vara milsvid skillnad i rätterna, så kanske bara är ena alternativet man faktiskt vill ha.

Ok. Men det jag är frågande till är att det finns t.ex. två kötträtter att välja på. Med helt olika ingredienser.
T.ex. gräddbaserad, med potatis och sparris. - Eller tomatbaserad med svamp och saffransris.

Men att om man klickar i ena, så väljs båda kötträtterna automatiskt.
Hur vet man vad man får?
Det kan ju vara milsvid skillnad i rätterna, så kanske bara är ena alternativet man faktiskt vill ha.
Låter som något nytt eller någon bugg? Dom kanske fått ner svinnet och kan erbjuda fler val nu eller så har systemet råkat få överlapp mellan gamla/nya menyn.

Om jag spekulerar så gäller det kanske enbart flighter från hemmabas. Då de kan erbjuda rätter från olika linjers menyer, som tillagas i samma faciliteter.
Men återstår att se, är som sagt rätt så nytt koncept överlag.

Från i fredags.
Förrätten ser kanske inte så rolig ut men var god.
Huvudrätten är bland det bättre jag ätit i Business.

20250228_144131.jpg
20250228_141658.jpg

Toppen