Senaste nytt

SAS Business, är inte maten för dålig?

Kanske orelaterat till trådens ämne som berör specifikt business, men har någon erfarenhet av förbeställd premium meal i SAS Go? Är det samma bricka med förrätt, glas glas, etc som man får i SAS Plus eller något helt annat? Överväger det inför en kommande resa senare under våren. Känns som en hyfsad deal för 299kr då det ingår två drycker. Har rad 30 i SAS Go. Kanske kan man lyxa till det ytterligare med en flaska champagne för 199kr ombord.

I dag Köpenhamn till Washington Dulles - god og velsmagende båda serveringarna. Bra och trevlig service. Helt fullt i business class.

940e289f1969fad1ee7d64fd46be3629.jpg

7a949c4e397461d2230a1cbf7ef84fd4.jpg

7e4c55300ab922009e059c7cc9575748.jpg

fd32af351af68cf994c4420c2d41b913.jpg

e00b82de437d956d0b3729c3833df7b8.jpg

I dag Köpenhamn till Washington Dulles - god og velsmagende båda serveringarna. Bra och trevlig service. Helt fullt i business class.

940e289f1969fad1ee7d64fd46be3629.jpg

7a949c4e397461d2230a1cbf7ef84fd4.jpg

7e4c55300ab922009e059c7cc9575748.jpg

fd32af351af68cf994c4420c2d41b913.jpg

e00b82de437d956d0b3729c3833df7b8.jpg
Någon som vet varför SAS kör brickservering på vissa rutter men inte andra, vad är det som styr. Fick t.ex. servering på bricka både tur och retur till/från BKK men inte på någon av vägarna till/från SFO. Min första egna teori var att man kör servering på bricka för att spara tid på nattflyg, men t.ex. returen från SFO-CPH går också över natten och men där gör man inte det medan man i exemplet ovan CPH-IAD kör bricka på dagflight. Min egna teori verkar alltså inte stämma överhuvudtaget.

Ingen stor grej egentligen, det viktigaste är att servicen är bra och maten smakar gott (vilket jag tycker SAS är bra på). Men tycker ändå helhetsupplevelse dras ned något med servering på bricka jämfört med när varje rätt serveras och städas undan var för sig.

Eller har det med flygplanstyp att göra?

Någon som vet varför SAS kör brickservering på vissa rutter men inte andra, vad är det som styr. Fick t.ex. servering på bricka både tur och retur till/från BKK men inte på någon av vägarna till/från SFO. Min första egna teori var att man kör servering på bricka för att spara tid på nattflyg, men t.ex. returen från SFO-CPH går också över natten och men där gör man inte det medan man i exemplet ovan CPH-IAD kör bricka på dagflight. Min egna teori verkar alltså inte stämma överhuvudtaget.

Ingen stor grej egentligen, det viktigaste är att servicen är bra och maten smakar gott (vilket jag tycker SAS är bra på). Men tycker ändå helhetsupplevelse dras ned något med servering på bricka jämfört med när varje rätt serveras och städas undan var för sig.

Eller har det med flygplanstyp att göra?
Min förståelse är att bricka används på korta nattflyg, på andraserveringen på dagflyg och på alla serveringar på A321.

Nu hör jag till dem som tycker att sas mat i business generellt är bra. Men bara för att nyansera - det här var ostserveringen hem från Los Angeles för en vecka sedan. Alltså dessertosten.

Så långt under all kritik att personalen bad om ursäkt. Men vad inte säkra på om det var något som blivit fel "eller som det är amerikansk catering nu". Jag vill gärna hoppas och tro att det var något som blivit fel...

PXL_20250310_062124833.jpg

Nu hör jag till dem som tycker att sas mat i business generellt är bra. Men bara för att nyansera - det här var ostserveringen hem från Los Angeles för en vecka sedan. Alltså dessertosten.

Så långt under all kritik att personalen bad om ursäkt. Men vad inte säkra på om det var något som blivit fel "eller som det är amerikansk catering nu". Jag vill gärna hoppas och tro att det var något som blivit fel...

Visa bifogad bild 163418
Det där borde de inte ens fått servera, eller om de möjligtvis råkat servera eller lasta frukostosten som dessertost.

Visa bifogad bild 163418
Haha! Vilket skämt. Swiss or cheddar? :)

Toppen