Senaste nytt

SAS Business, är inte maten för dålig?

Det skulle nog inte fungera om man börjar servera efter status, när man reser med en kollega som saknar status då skulle den personen få sin mat 10 minuter efter kollegan som har status och sitter bredvid, jag tycker det är trevligare när man får maten samtidigt.

Inte serveringsordningen utan bara beställningen. Men sen kan jag tycka det är en nice gest att få maten först. Konstig serveringsordning är de ju vana vid annars för all specialmat kommer ju först.

Jag har skummat på den här tråden ett tag och tänkt; "Men jag har varit supernöjd alla gånger jag åker SAS". Sitter i skrivande stund på SK984 (13:e Juni) och åkte med SK983 den 4:e Juni (CPH-HND-CPH). Jag kan bara hålla med TS om att maten definitivt inte levde upp till tillfredställelse.

På vägen ut var förvisso deras halstrade lax bra, men det var en halstrad kallrök lax(?!). Huvudrätten av braised short ribs var torr och tråkig. På vägen hem skulle det serveras en "Wagyu pastrami" som såg ut som den billigaste charkskinkan man kan tänka sig. Kycklingen till huvudrätt var väl okej.

Jag minns när jag flög EWR-ARN och de kom ut med en vagn med dry ice som puffade på fint och serverade en med-rare oxfilé som jag absolut hade 0 klagomål på. Till förätt var det klassiska löjrom-burken. Det var tider.

Det känns som att SAS faktiskt inte bara har tagit ett utan tre steg tillbaka i sin måltidservice i BIZ.

Nu har vi i brist på rad 1 valt rad 9 (bulkhead) och det känns direkt att serveringen är skev. De serverar dryck. Sedan kommer maten varav några rätter har varit slut. Ungefär 3 minuter efter maten kommer ut så kommer de med vinflaskorna och frågar om man vill ha påfyllning. Uppenbart fick rad 1 servering av dryck för 15 mintuter sedan och behöver nu påtår. Varpå vi sitter och knapptt fått servering.

Samma sak på vägen ut. då kom de inte och erbjöd påfyllning efter 10-15 min in på huvudrätten. Är väl snackbaren som gäller :)
Märkligt. Tidigare har det ju varit så att om matvagnen kommer för långt fram så bromsar den upp, och så kan den som kör servera lite dryck istället.

Toppen