Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Kan de ha sneglat på Radissons slaktning av sitt eget program? Där behövs det väl nu i storleksordningen 50 nätter för att komma upp i en frinatt?
Jag antar att det viktigaste för de flesta(även mig) ändå är att kunna samla ihop frinätter, om det sen är i form av poäng, spenn eller något annat spelar mindre roll. Och Hotels.com 10 nätter => 1 frinatt borde vara det minsta man kan begära, men allt tyder på att Spenn troligtvis kommer vara mycker sämre än dagens upplägg. Nummer 2 för mig är att få en restaurangcheck med någorlunda värde så man slipper gå back när man reser i tjänsten. Resten av förmånerna är trevliga att få, men för mig mindre viktiga.
Rätta mig om jag har fel, men i det gamla (nuvarande) systemet krävs väl typ 10 nätter för totalt 10 000 kr om man ska ta en frinatt på ett 10 000 p hotell (bortser från nivåbonus). Men på Scandic räcker det väl med typ 5 nätter för totalt 5000 kr för fixa 10 000 p och en frinatt på de billigaste hotellen

Rätta mig om jag har fel, men i det gamla (nuvarande) systemet krävs väl typ 10 nätter för totalt 10 000 kr om man ska ta en frinatt på ett 10 000 p hotell (bortser från nivåbonus). Men på Scandic räcker det väl med typ 5 nätter för totalt 5000 kr för fixa 10 000 p och en frinatt på de billigaste hotellen
Beror på såklart, för oss nördar på Platinum nivå med mastercard är det 1,5p/kr, ännu mer på kampanj. Så det blir ungefär 15% kickback, tills den 18e nov

Är det bekräftat att man ändrar Life Time Gold/Platinum från att nå 500.000/1.000.000 totalpoäng till att uppnå guld/platinum-status 8 år i rad istället?
Behöver inte vara i rad. Men annars ja. (https://www.strawberry.se/om/villkor/medlemsvillkor/#medlemsnivaer)

Dock fortfarande oklart hur det blir med:
"Dina lifetime poäng som intjänats fram till dessa villkor träder i kraft kommer vara med i beräkningen av din framtida lifetime status."

En fråga är vad som händer med gamla poängsaldon som är mindre än 7500 vid årsskiftet 2025-26? Jag har bokat upp lite frinätter och har 6500 poäng kvar efter detta. Det går ju inte tjäna mer poäng om någon vecka?

En fråga är vad som händer med gamla poängsaldon som är mindre än 7500 vid årsskiftet 2025-26? Jag har bokat upp lite frinätter och har 6500 poäng kvar efter detta. Det går ju inte tjäna mer poäng om någon vecka?
De blir ett bra tillskott i Strawberry's årredovisning när de försvinner som liability. Jag undrar även om man kommer att kunna boka en bonusnatt under 2026 innan 2025 tar slut. Eller är gränsen dec 31 2025 både sista dag att boka en bonusnatt och sista dag att använda en bonusnatt.

• Gilla
Reactions: hco
Jo, i och med att inget är kommunicerat i detta kan man dra en sådan slutsats. Samtidigt vore det ett enormt självmål att "konfiskera" poäng från nästan alla medlemmar när de samtidigt öser på med olika kampanjer för att sälja in sitt nya program och i förlängningen deras alla hotell. Ett enkelt sätt vore att erbjuda olika värdecheckar på tex frukostar, middagar, uppgraderingar eller halva priset på en övernattning. Detta till olika poängsaldon mellan 1 och kanske 10 000p.Men jag tycker ofta programmen inte riktigt har någon fingertoppskänsla i sina förändringar.

Jo, i och med att inget är kommunicerat i detta kan man dra en sådan slutsats. Samtidigt vore det ett enormt självmål att "konfiskera" poäng från nästan alla medlemmar när de samtidigt öser på med olika kampanjer för att sälja in sitt nya program och i förlängningen deras alla hotell. Ett enkelt sätt vore att erbjuda olika värdecheckar på tex frukostar, middagar, uppgraderingar eller halva priset på en övernattning. Detta till olika poängsaldon mellan 1 och kanske 10 000p.Men jag tycker ofta programmen inte riktigt har någon fingertoppskänsla i sina förändringar.
Det är ju det som de har gjort.. du kan köpa strawberry-presentkort från 7500 poäng och uppåt. Dock till dåligt värde.. 7500 poäng ger 300 kr i presentkort osv..

Det som de naturligtvis borde göra är att de räknar om alla poäng mot spenn istället. Men de ser väl sin chans här att sno tillbaka en massa poäng förstås.

• Gilla
Reactions: hco
Javisst men jag tolkar informationen som att de har beslutat att inte konvertera poängen till spenn. Det är väl en av få saker som varit tydliga hela tiden. Men de behöver öka sortimentet av saker man kan växla poäng till så att även saldon mindre än 7500 kan användas för att säkra kundernas/medlemmarnas goodwill.

Toppen