Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Hmmm, man kan ju fundera på om det lurar en dynamisk prissättning bakom hörnet om man ska boka hotellrum för Spenn :eek: Scenariot för den här konspirationsteorin blir väl att det kommer att krävas ganska många Spenn. I första fallet konkurrerar man med "revenue"bokningar under veckorna och andra fallet med alla andra som vill bränna sina Spenn under veckoslut, övriga helger, samt semestertider.
Jag har tolkat informationen från strawberry som att det blir helt cash-baserat dvs man betalar samma pris som revenue men man kan använda intjänade spänn.

Finns det något som tyder på att det kommer finnas fasta priser med arbitrage möjligheter?

Jag har tolkat informationen från strawberry som att det blir helt cash-baserat dvs man betalar samma pris som revenue men man kan använda intjänade spänn.

Finns det något som tyder på att det kommer finnas fasta priser med arbitrage möjligheter?
Tack, så går det när man inte läser noggrant:oops:

Det intressanta blir ju att se hur många spänn man måste spendera för tjäna tillräckligt med Spenn för få en frinatt på t ex dom gamla 10 000 p hotellen. Prismässigt brukar väl dom hotellen ligga runt 800-1000 kr per natt.

• Gilla
Reactions: hco
Nej, inget tyder på att det skulle finnas fasta priser.
Precis, allt pekar mot utfasning av jordgubben.

Tack, så går det när man inte läser noggrant:oops:

Det intressanta blir ju att se hur många spänn man måste spendera för tjäna tillräckligt med Spenn för få en frinatt på t ex dom gamla 10 000 p hotellen. Prismässigt brukar väl dom hotellen ligga runt 800-1000 kr per natt.
Precis men det måste ju vara betydligt bättre än hotels.com annars är det ju ett bättre cash baserat alternativ som inte är begränsat till en kedja.

Jag har ofta fått ut nästan dubbla det värdet iallafall före smyghöjningen. Comfort CPH riktigt bra värde men även tex The Weaver (Mölndal) med Lollo & Bernie med familjen.

Det blir nästan helt säkert ett riktigt tråkigt program. Troligen fortsatt ok med uppgraderingar för oss med status, men helt osexigt annars. Blir en Refunder med egna typ cryptocoins.

Jag verkligen avskyr denna trend. Bo eller flyg 100x - få 1x gratis, med flyt och status kanske 2x. Jag har hittills lagt ner allt engagemang med dessa nya program, bor/flyger bara i nödfall. (Hotels.com undantag med 1:10+ refunder) Mitt LT PLAT är iaf trevligt i detta case. De lär dock inte slå Hotels, rejält skeptisk till det.

Det blir nästan helt säkert ett riktigt tråkigt program. Troligen fortsatt ok med uppgraderingar för oss med status, men helt osexigt annars. Blir en Refunder med egna typ cryptocoins.

Jag verkligen avskyr denna trend. Bo eller flyg 100x - få 1x gratis, med flyt och status kanske 2x. Jag har hittills lagt ner allt engagemang med dessa nya program, bor/flyger bara i nödfall. (Hotels.com undantag med 1:10+ refunder) Mitt LT PLAT är iaf trevligt i detta case. De lär dock inte slå Hotels, rejält skeptisk till det.
Kan de ha sneglat på Radissons slaktning av sitt eget program? Där behövs det väl nu i storleksordningen 50 nätter för att komma upp i en frinatt?
Jag antar att det viktigaste för de flesta(även mig) ändå är att kunna samla ihop frinätter, om det sen är i form av poäng, spenn eller något annat spelar mindre roll. Och Hotels.com 10 nätter => 1 frinatt borde vara det minsta man kan begära, men allt tyder på att Spenn troligtvis kommer vara mycker sämre än dagens upplägg. Nummer 2 för mig är att få en restaurangcheck med någorlunda värde så man slipper gå back när man reser i tjänsten. Resten av förmånerna är trevliga att få, men för mig mindre viktiga.

Fick just epost om Spenn appen men hittar fortfarande inget sätt att ladda ner den till Android?

glöm det. När man läser eposten står det bara att det kommer snart.

Last edited:
Nummer 2 för mig är att få en restaurangcheck med någorlunda värde så man slipper gå back när man reser i tjänsten.
Min bild av det är att med checken så kostar måltiden på hotellrestaurangen likvärdigt med vad jag skulle betalat på ett alternativt etablissemang… Men jag kanske mest har haft otur.

Min bild av det är att med checken så kostar måltiden på hotellrestaurangen likvärdigt med vad jag skulle betalat på ett alternativt etablissemang… Men jag kanske mest har haft otur.
Håller med dig där, men det är inte alltid man bor på ställen där utbudet är så stort:)

Toppen