Jag mailade deras support, memberse@scandichotels.com och skrev att jag funderar på att byta men att börja från början var inte aktuellt och frågade om dem kan tänka sig matcha.@Jojje82 Hur matchade du? Vilken status Strawberry? Jag bor hos dem t o m 19e. Sista incheck 18e revenue. Jag har redan betalt alla stays fram till dess hos Strawberry under 2x helgen med SAS MC, men väldigt intresserad fr o m 19e nov.
Det verkar inte som Strawberry riktigt tänkt igenom detta och vilka effekter det får på folk som aktivt samlar poäng.Har jag uppfattat det korrekt att har man poäng inom rangen 0-7500 (egentligen 10k eftersom presentkortet har så dåligt värde) så har man inte möjlighet att få ut något alls efter brytdatumet?
Aggregerar man alla slattar folk har så blir Strawberry av med väldigt många kunders poäng på ett oerhört behagligt och billigt sätt. Borde man inte vara intresserade av att verkligen kompensera kunderna rejält vid övergången för att undvika högafflar och det hemska ordet "churn"?
Du har uppfattat rätt med den information som finns idag. Jag har ändrat en bokning för 3 nätter med incheckning 15 nov för att få ett jämnt 5000 poäng saldo, med bara lite överskott och samtidigt bränna 20000 poäng. Tänkte först betala alla tre nätter med ett presentkort för att få 3 nätter mot guld för min period som startar 1 nov. Nu vet jag inte om jag ens vill ha guld men eftersom jag har rätt många poäng att bränna innan 31 dec 2025 och bonus nätter räknas i framtiden bör jag kunna få ihop de 6 nätter jag behöver under den nya perioden.Har jag uppfattat det korrekt att har man poäng inom rangen 0-7500 (egentligen 10k eftersom presentkortet har så dåligt värde) så har man inte möjlighet att få ut något alls efter brytdatumet?
Aggregerar man alla slattar folk har så blir Strawberry av med väldigt många kunders poäng på ett oerhört behagligt och billigt sätt. Borde man inte vara intresserade av att verkligen kompensera kunderna rejält vid övergången för att undvika högafflar och det hemska ordet "churn"?
Tack för delad info, nu har jag mailat Scandic och frågat. Skadar inte. Får se vad det blir för synergier med EuroBonus under 2025. Lika bra att vara beredd.Jag mailade deras support, memberse@scandichotels.com och skrev att jag funderar på att byta men att börja från början var inte aktuellt och frågade om dem kan tänka sig matcha.
Jag har Platinum, Gold lifetime uppnåd och endast 77k från platinum lifetime. Därav min irritation på Strawberry
Ja, det känns ju lite som om de satt en praktikant på att både lösa implementeringen av det nya programmet och övergångsbestämmelserna (LTG/P t.ex).Det verkar inte som Strawberry riktigt tänkt igenom detta och vilka effekter det får på folk som aktivt samlar poäng.
De verkar ju själva blivit helt överraskade av detta och att folk blir irriterade över 5 veckors framförhållning. Deras svar att de har rätt att ändra programmet med 14 dagars förvarning är så okänsligt det bara kan bli. Snart är dessa 14 dagar i spel med tilltänkta förändringen 19 november och ännu ingen info om massa saker som de verkar ha glömt. Ska bli kul att se hur de hanterar detta om info inte kommit på tisdag, ska de då skjuta på hela launchen av nya programmet?