Cristoffer Cedergren
Medlem
Vi får hoppas att allt klarnar på MÅNDAAAAG! 

Kollat om det finns superior-rum för 15 000 p på de hotellen?Jämfört med dem som är snubblande nära, men lite för lång bort från liftime plat, så är väl mitt problem futtigt. Eftersom det verkar vara svårt att trycka in mer än 2 pres i rummet på en bonusbokning blir det vanliga bokningar om barnen ska med. För det mesta används poängen för att boka ett 10 000 p hotell om jag har en tidig morgonfligt från GOT, eller fm flight från CPH. Nu i dagarna lyckades jag tippa precis över 15 000 p. Mina favorithotell med bra läge för transport till flygplatsen, ligger på 10 000 p, 15 000 p hotellen ligger lite för långt bort. Känns därför lite surt om 5000 p skulle brinna inne. Men eftersom bonusnätter nu även räknas så lutar det åt jag får bränna mina 15 000 p på Quality match i samband med att vi har julfest på jobbet i Jönköping och sista tåget hem går kl 22![]()
Väldigt klokt! Jag brukar boka dem till min Kjaerste när hennes polare är på besök och det är ett väldigt fräscht hotell (vi bor egentligen 3 km därifrånJämfört med dem som är snubblande nära, men lite för lång bort från liftime plat, så är väl mitt problem futtigt. Eftersom det verkar vara svårt att trycka in mer än 2 pres i rummet på en bonusbokning blir det vanliga bokningar om barnen ska med. För det mesta används poängen för att boka ett 10 000 p hotell om jag har en tidig morgonfligt från GOT, eller fm flight från CPH. Nu i dagarna lyckades jag tippa precis över 15 000 p. Mina favorithotell med bra läge för transport till flygplatsen, ligger på 10 000 p, 15 000 p hotellen ligger lite för långt bort. Känns därför lite surt om 5000 p skulle brinna inne. Men eftersom bonusnätter nu även räknas så lutar det åt jag får bränna mina 15 000 p på Quality match i samband med att vi har julfest på jobbet i Jönköping och sista tåget hem går kl 22![]()
Ja, när de äntligen lyckades bli av med Kjos så kom Stordalen in bakvägen. Det är begripligt att Norwegian vill ha såväl hängslen som livrem som fallskärm då.Känns som att Norwegian inte riktigt vågar satsa helt på Spenn!
Jag tycker det här bara verkar bli mer och mer rörigt. När kan man använda vad och hur mycket är det värt egentligen? Det ska bli spännande att se hur det här går den 19:e november.. Tur man inte har så mycket investerat i varken Strawberry eller Norwegian känns det som.Kanske ingen nyhet för flera men jag hade inte noterat tidigare. Från Norwegians FAQ:
Dynamiskt värde/prissättning på/med Spenn
Värdet på dina Spenn beror på vad du väljer att använda dem på.
Vad innebär det? Ibland har vi specialerbjudanden på flygbiljetter och extrafunktioner som till exempel platsreservation, så du kommer att märka att det krävs mindre Spenn för att få en bra deal. Andra gånger, till exempel på populära rutter eller under högsäsong, kan du behöva använda lite mer. Men oroa dig inte, vi visar dig alltid exakt vad allt kostar i Spenn när du bokar. Sedan är det upp till dig!
Inget konstigt i sig att bonusvalutan get olika värde beroende på vad man bokar. Men jag tyckte att det var intressant att Norwegian öppnar för att ha olika pris på samma rutt under låg/högsäsong. En fingervisning om framtiden på Strawberry? Antagligen tänker jag. Naturligt att gå den vägen då det blir möjligt med delbetalning med Spenn. Högsäsong = högre cash-priser --> högre Spenn-priser.
Högre intjäning på högre biljettklass
För varje 10 kr du spenderar, tjänar du 1 Spenn. Detta gäller för våra vanliga LowFare-biljetter.
Andra biljettyper
Med andra biljettyper kan du tjäna ännu mer Spenn:
LowFare+: Tjäna 2 Spenn per 10 kr du spenderar.
Flex: Tjäna 5 Spenn per 10 kr du spenderar.
Inget liknande hos Strawberry eller hur?
Norwegian lägger inte ner CashPoints helt. Kommer fortsätta parallellt med Spenn.
Jag har ett Bank Norwegian-kort, tjänar jag Spenn på mina inköp?
Nej, du tjänar fortfarande CashPoints på inköp gjorda med Bank Norwegian
Vad hände med CashPoints?
Från och med den 19 november 2024 kommer Norwegian Reward-medlemmar bosatta i Norge, Sverige, Danmark och Finland att tjäna Spenn på Norwegians flygningar istället för CashPoints. Du kommer fortfarande att kunna tjäna CashPoints hos en rad Norwegian Reward-partner, samt använda dina CashPoints enligt deras vanliga utgångsdatum.
Kan jag använda både CashPoints och Spenn?
Om du har både CashPoints och Spenn på ditt konto kan du välja om du vill använda den ena eller den andra när du ska betala för din biljett. Det går inte att använda båda samtidigt på samma bokning, du måste välja den ena eller den andra.
Kan jag fortfarande tjäna CashPoints?
Ja, du kan fortfarande tjäna CashPoints på inköp som görs med Bank Norwegian-kortet, samt hos en rad utvalda Norwegian Reward-partner, till exempel hotell och biluthyrning.
Om jag avbokar en biljett som jag delvis betalat med CashPoints, kommer jag att återbetalas i CashPoints eller i Spenn?
Om biljetten delvis har betalats med CashPoints, återbetalas den delen med CashPoints. Om den delvis betalats med Spenn får du tillbaka den delen i Spenn
Okej, påverkar inte mig så mycket då jag nästan aldrig flyger med Norwegian. Men fascinerande att Norwegian delvis behåller sina CashPoints medan Strawberry går all-in på Spenn. Känns inte som en lika helhjärtad satsning från Norwegian.
Jepp, det verkar som att det kommer vara lättare för Norwegian att backa ur om det går åt skogen.Känns som att Norwegian inte riktigt vågar satsa helt på Spenn!
Hmmm, man kan ju fundera på om det lurar en dynamisk prissättning bakom hörnet om man ska boka hotellrum för SpennKanske ingen nyhet för flera men jag hade inte noterat tidigare. Från Norwegians FAQ:
Dynamiskt värde/prissättning på/med Spenn
Värdet på dina Spenn beror på vad du väljer att använda dem på.
Vad innebär det? Ibland har vi specialerbjudanden på flygbiljetter och extrafunktioner som till exempel platsreservation, så du kommer att märka att det krävs mindre Spenn för att få en bra deal. Andra gånger, till exempel på populära rutter eller under högsäsong, kan du behöva använda lite mer. Men oroa dig inte, vi visar dig alltid exakt vad allt kostar i Spenn när du bokar. Sedan är det upp till dig!
Inget konstigt i sig att bonusvalutan get olika värde beroende på vad man bokar. Men jag tyckte att det var intressant att Norwegian öppnar för att ha olika pris på samma rutt under låg/högsäsong. En fingervisning om framtiden på Strawberry? Antagligen tänker jag. Naturligt att gå den vägen då det blir möjligt med delbetalning med Spenn. Högsäsong = högre cash-priser --> högre Spenn-priser.
Högre intjäning på högre biljettklass
För varje 10 kr du spenderar, tjänar du 1 Spenn. Detta gäller för våra vanliga LowFare-biljetter.
Andra biljettyper
Med andra biljettyper kan du tjäna ännu mer Spenn:
LowFare+: Tjäna 2 Spenn per 10 kr du spenderar.
Flex: Tjäna 5 Spenn per 10 kr du spenderar.
Inget liknande hos Strawberry eller hur?
Norwegian lägger inte ner CashPoints helt. Kommer fortsätta parallellt med Spenn.
Jag har ett Bank Norwegian-kort, tjänar jag Spenn på mina inköp?
Nej, du tjänar fortfarande CashPoints på inköp gjorda med Bank Norwegian
Vad hände med CashPoints?
Från och med den 19 november 2024 kommer Norwegian Reward-medlemmar bosatta i Norge, Sverige, Danmark och Finland att tjäna Spenn på Norwegians flygningar istället för CashPoints. Du kommer fortfarande att kunna tjäna CashPoints hos en rad Norwegian Reward-partner, samt använda dina CashPoints enligt deras vanliga utgångsdatum.
Kan jag använda både CashPoints och Spenn?
Om du har både CashPoints och Spenn på ditt konto kan du välja om du vill använda den ena eller den andra när du ska betala för din biljett. Det går inte att använda båda samtidigt på samma bokning, du måste välja den ena eller den andra.
Kan jag fortfarande tjäna CashPoints?
Ja, du kan fortfarande tjäna CashPoints på inköp som görs med Bank Norwegian-kortet, samt hos en rad utvalda Norwegian Reward-partner, till exempel hotell och biluthyrning.
Om jag avbokar en biljett som jag delvis betalat med CashPoints, kommer jag att återbetalas i CashPoints eller i Spenn?
Om biljetten delvis har betalats med CashPoints, återbetalas den delen med CashPoints. Om den delvis betalats med Spenn får du tillbaka den delen i Spenn
Okej, påverkar inte mig så mycket då jag nästan aldrig flyger med Norwegian. Men fascinerande att Norwegian delvis behåller sina CashPoints medan Strawberry går all-in på Spenn. Känns inte som en lika helhjärtad satsning från Norwegian.