Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Som EuroBonus-medlem kan du tjäna och använda EuroBonus-poäng på flygningar med vår SkyTeam-partner Air Europa.

Observera: För närvarande kan du inte tjäna EuroBonus-poäng med denna partner på grund av tekniska skäl, men vi arbetar på det! Installationen förväntas vara klar i slutet av 2024. När den är redo kommer EuroBonus-medlemmar att kunna begära saknade poäng för flygningar som genomförts från och med den 1 september 2024.

Samma med Argentina

Attachments

• IMG_7490.png
    IMG_7490.png
    238,9 KB · Visningar: 114
Om någon undrar om bokningsklasser för Kenya airways... ECO standard på BKK-CAN är bokningsklass E vilket ger 0% till EB. Jag ringde precis Kenya Airways för att fråga om ECO Flex på den sträckan. Det är Y eller B. Båda ger 100% till EB. ECO Flex kostar bara några hundra mer.

Det är klart att man vill bli Eurobonuspoängsmiljonär!! Men...nästan hela oktober och november går åt till redan planerade resor, både jobb och privat. I december är det tyvärr inte läge att ta ledigt i ytterligare någon vecka eller två för att anta den här utmaningen. Det hade dock varit kul att göra det om tid funnits.

Hur som helst, fyra bolag kommer jag upp i utan ansträngning med de resor som redan är bokade, så man kan ju kanske ändå försöka få till ett femte för att få 10 000 poäng åtminstone. Samtidigt så behöver jag också ytterligare en flygning med ett Lufthansa/Miles&More bolag för att behålla Senatorstatusen ett år till.

Är det någon som har ett bra förslag på hur man kan få till en bra och billig resa med ett SkyTeambolag ena hållet och ett LH/M&Mbolag åt andra hållet, antingen över dagen eller en helg? SkyTeam-bolag som redan säkrats är AF, KLM, SAS och China Eastern. Min hemmaflygplats är Kastrup (och Sturup), men andra flygplatser, typ Arlanda, Göteborg etc. kan ev. också fungera eftersom jag har en del SJ poäng som förfaller till årsskiftet.

Är det någon som har ett bra förslag på hur man kan få till en bra och billig resa med ett SkyTeambolag ena hållet och ett LH/M&Mbolag åt andra hållet, antingen över dagen eller en helg? SkyTeam-bolag som redan säkrats är AF, KLM, SAS och China Eastern. Min hemmaflygplats är Kastrup (och Sturup), men andra flygplatser, typ Arlanda, Göteborg etc. kan ev. också fungera eftersom jag har en del SJ poäng som förfaller till årsskiftet.
Flyg med Wizz från Sturup till Cluj Napoca (finns biljetter för 119 kr!). Därifrån inrikesflyg med Tarom till Bukarest, hem från Bukarest med LH-gruppen. Kollar jag tidtabellen t.ex. 23/10 går det att göra på samma dag, d.v.s. utan övernattning i Rumänien.

Last edited:
Flyg med Wizz från Sturup till Cluj Napoca (finns biljetter för 119 kr!). Därifrån inrikesflyg med Tarom till Bukarest, hem från Bukarest med LH-gruppen. Kollar jag tidtabellen t.ex. 23/10 går det att göra på samma dag, d.v.s. utan övernattning i Rumänien.
Tack för tipset! Bokade nu detta för ca 2500kr totalt.
MMX - CLJ (WIZZ)
CLJ - OTP (TAROM) (R)
OTP - AMS - MAD (KLM) (G)
/
MAD - BCN (AIR EUROPA) (Z)
BCN - CPH (RYANAIR)

God blandning med Skyteam och LCC, en bra start innan jag jagar resten.

Undra hur denna kampanj tas emot av kollegorna bakom SAS Conscious Traveler.

Och där kom kritiken.

SAS har dock en annan bild av det hela
”– Denne kampanjen oppfordrer ikke til unødvendig reising. Den er laget for å belønne dem som allerede planlegger å fly med SAS og våre Sky Team-partnere.”

Har inte läst alla inlägg men har någon en uppfattning om hur mycket ett sådan här svängom kommer att kosta?
Hade inte höstens resschema sett ut som det gör hade jag nog nappat :)

Toppen