Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Ha inte för stora förväntningar, Eurobonus är betydligt sämre nu när man inte längre får sy ihop en resa för hand och ringa in och boka den. Gör gärna några provsökningar på destinationer du gillar under de perioderna du kan resa och se om du blir imponerad. Glöm sedan inte att China Airlines, Vietnam Airlines och Air Europa har dubbelt poöngpris.

Hur vet du att det alltid kommer vara som det är nu?

Nej, ingen kan väl VETA, men vi vet ju alla hur SAS har det ekonomiskt så tror du de kommer att lägga krut på att göra det bättre för de som vill åka på bonusresor? Jag misstänker att för varje år som går kommer vi närmre och närmre KLM/Flying Blue och det kan i alla fall jag vara utan.
En liten fågel viskade i mitt öra att det är något som finns på agendan att fixa, men att det finns andra saker som är högre prioriterade inom SAS att lösa.

När det blir löst står ju dock skrivet i stjärnorna. 1 månad? 6 månader? 1 år? 3 år? Who knows...

En liten fågel viskade i mitt öra att det är något som finns på agendan att fixa, men att det finns andra saker som är högre prioriterade inom SAS att lösa.

När det blir löst står ju dock skrivet i stjärnorna. 1 månad? 6 månader? 1 år? 3 år? Who knows...
Hur ska man göra då om man inte har nytta av SAS egna longhaul-utbud? Är det verkligen värt att riskera 25 000 SEK och 130 000 Eurobonuspoäng?

Hur ska man göra då om man inte har nytta av SAS egna longhaul-utbud? Är det verkligen värt att riskera 25 000 SEK och 130 000 Eurobonuspoäng?
Det är ju upp till var och en att göra en riskkalkyl över detta.
Finns ju påtagliga risker med förseningar som gör att ens planering spricker och man måste lägga mer pengar. Finns rikser att eurobonus försvinner om 2 år och blir Flying Blue och då vet vi inte hur poäng konverteras.

Det vi dock vet är att det har gått ungefär 40 dagar sedan alliansbytet, en del saker har blivit bättre och andra saker har blivit sämre, men den sista förändringen är inte gjord ännu.

De som hoppar på denna utmaning kommer helt klart få ett äventyr långt utöver det vanliga, en historia att berätta och skratta åt längre fram i tiden. Best case scenario så får de 1M poäng också för detta och kan nyttja detta för sig själva och eventuellt familjoch vänner för att resa ut i världen väldigt förmånligt.

Om det är värt risken för dig eller andra är individuellt. Hade jag haft tid och möjlighet att åka nu under 2024 så hade jag gjort det utan att blinka. Kan man hyra bilar för 35.000 om året som man aldrig hämtar ut för att få 500k poäng så kan man lägga samma för att få 1M poäng enligt mig. Men alla är vi olika och det som är rimligt för mig är ormiligt för andra.

Det är ju upp till var och en...
Tack för dina synpunkter, det låter ju som att du sitter på inside information ("en liten fågel viskade...").

Vad gäller Avis 10 000-kampanj så var den helt riskfri, jag avbokade flera hyror för jag tyckte att det räckte med poäng då. Och på den tiden var Eurobonus fantastikt bra, det var pre-corona och man kunde boka bonusresor med 5 segment i förstaklass.

Sen vet jag inte om jag håller med om att det blir ett trevligt äventyr, jag ser mest köer till passkontroller, trånga ekonomiklassäten och utebliven sömn framför mig.

Flyg med Wizz från Sturup till Cluj Napoca (finns biljetter för 119 kr!). Därifrån inrikesflyg med Tarom till Bukarest, hem från Bukarest med LH-gruppen. Kollar jag tidtabellen t.ex. 23/10 går det att göra på samma dag, d.v.s. utan övernattning i Rumänien.
Tack, jag ska kolla närmre på detta.

Givet att i princip inga parnerbolag klarar av att lägga in EB numret vid incheckning så blir detta väldigt svårt. Hur ska man förklara att de ska lägga in det? Med EB+nummerserien, EBG+nummerserien eller något annat. Åkte från ORD-COP med KLM för två veckor sedan och det var helt omöjligt att få in numret.

Givet att i princip inga parnerbolag klarar av att lägga in EB numret vid incheckning så blir detta väldigt svårt. Hur ska man förklara att de ska lägga in det? Med EB+nummerserien, EBG+nummerserien eller något annat. Åkte från ORD-COP med KLM för två veckor sedan och det var helt omöjligt att få in numret.
Jag har hittills bokningar med RO, KL, och UX. Ser samtliga bokningar i SAS appen, med korrekt EB inlagt också.. Står till och med "SK ELIP" under passenger details på Air Europas hemsida.

Vilka bolag menar du?

Toppen