Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Står i appen vilka som är giltiga:

  • For the flight to count, EuroBonus points must be earned on or used to pay for the flight.The airlines eligible for this challenge are Aerolineas Argentinas, AeroMexico, Air Europa, Air France, China Airlines, China Eastern, Delta Airlines, Garuda Indonesia, Kenya Airways, KLM, Korean Air, SAS, Saudia, TAROM, Vietnam Airways, Virgin Atlantic, and Xiamen AIR
Två flygbolag som inte har nämnts så ofta i denna tråd är: ITA Airways och Middle East Airlines.

Dessa finns listade här som Skyteam: https://www.flysas.com/en/skyteam/
Men inte här: https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/

Någon som vet ifall dessa två räknas?
 
Jag är ingen expert men du kör ju enligt reglerna, alltså samma entry och exit port.
Håller med, det är enligt reglerna.

Håller dock samtidigt med personen på ambassaden att det är en risk. Det är alltid Immigration Officer som godkänner slutgiltigt och man bör vara beredd på frågor om varför man genomför dessa genomresor kort efter varandra. Det kan förstås finnas många olika okej anledningar; business meetings, Millon Miles challenge etc.... tänk igenom bra svar innan! Utskrivna dokument som supporterar det man säger kan hjälpa (som alltid i kamp med byråkrater så vinner den som producerat mest papper).
 
Vilka episka reserapporter denna kampanj kommer producera! :D
Ser affärsmöjligheten att om man har tid och ork filma både resan och planeringen inför resan och posta på youtube. SAS borde i rimlighetens namn också vilja följa upp sin kampanj med lite marknadsföring av de som lyckats så kan bli en win-win där.
 
Pratade precis med en trevlig kille på Kinas Ambassad, han var osäker på detta med att kunna ge ut multiple entry transit visa.
Min preliminära plan är:
DAG 1: SGN- PVG, PVG - BKK
DAG 3: BKK- CAN, CAN - TPE
DAG 5: TPE- XMN - SIN- CGK
Han tycker att TWOV innebär en risk att inte bli insläppt med en så kort tid mellan dessa fligher in i Kina.
Man kan söka ett Double Transit Visa via honom men behöver ju flyga igenom Kina 3x.
Ser ni något fel på min rutt, och hur planerar ni resorna med de kinesiska bolagen? Vad är era erfarenheter?
Jag tycker också det följer reglerna för transit without visa. Men man vet aldrig...

I CAN ( CAN definitvt men troligen i PVG också) kan du få olika långa visa och där vill du nog bara ha 24h Transit med temporary entry permit. Får du 144h så kanske någon tycker att den perioden överlappar när du gör nästa transit.

I XMN finns det möjlighet till visa on arrival, dvs även om de skulle ifrågasätta din rätt till TWOV då går det att få riktigt visa på plats.

Är dina layover kortare än 24h och du inte vill lämna flygplatsen bör du kunna får transit visa utan entry permit - det borde vara ännu enklare för de att bevilja.
 
Håller med, det är enligt reglerna.

Håller dock samtidigt med personen på ambassaden att det är en risk. Det är alltid Immigration Officer som godkänner slutgiltigt och man bör vara beredd på frågor om varför man genomför dessa genomresor kort efter varandra. Det kan förstås finnas många olika okej anledningar; business meetings, Millon Miles challenge etc.... tänk igenom bra svar innan! Utskrivna dokument som supporterar det man säger kan hjälpa (som alltid i kamp med byråkrater så vinner den som producerat mest papper).
About 18 years ago, I did a bunch of same-day turns in PVG and PEK where I flew into China from CPH on SAS in business class, cleared Chinese entry passport control, immediately checked back-in land-side and then cleared exit passport control to take back the same SAS plane that had just brought me into China. Chinese immigration was more concerned about returning and departing Chinese nationals than they were about the Americans doing the very cheap mileage runs in SAS business class. Things are a bit different nowadays for me, but Chinese passport control is still unlikely to say very much to those having a valid Chinese visa.
 
Då är det den filosofiska frågan kvar:
Kan du tjäna 0 poäng? :cool:
Jag flög LOT med EuroBonus inlagt. Bokningsklassen gav 0 poäng till EuroBonus så jag efterregistrerade hos Miles&More, men där fick jag till svar att jag redan hade fått poäng från annat ställe, d.v.s. 0 från EuroBonus. Lite synd bara att de inte skriver ut nollorna i historiken ;-)
 
Fann detta på nätet.

The 144-hour visa-free policy currently applies only to passengers transiting through China via the following cities: Shanghai, Hangzhou, Nanjing, Beijing, Tianjin, Xi'an, Chengdu, Xiamen, Shijiazhuang, Dalian, Shenyang, etc.

A key distinction between the 24-hour and 72-hour Transit Without Visa (TWOV) policies and the 144-hour visa-free policy is that the latter allows travelers to move within one of the three designated regions, rather than being restricted to a single city. For instance, under the 144-hour visa-free policy, you can travel from Shanghai to Nanjing, as they are both part of the Yangtze River Delta Region. However, travel to Beijing is not allowed as it is part of the Beijing-Tianjin-Hebei Region.

You can only travel within the designated region under the 144-hour visa-free policy:

  • Yangtze River Delta Region: Shanghai, as well as Jiangsu Province (major cities: Nanjing, Suzhou) and Zhejiang Province (major cities: Hangzhou, Ningbo)
  • Beijing-Tianjin-Hebei Region: Beijing, Tianjin, and Hebei Province (major cities: Shijiazhuang, Qinhuangdao)
  • Guangdong Province: Shenzhen, Guangzhou, Zhuhai, etc
  • Chengdu Region: Chengdu, Leshan, Ya'an, Deyang, Suining, Meishan, Ziyang, Zigong, Yibin, Neijiang, and Luzhou
  • Xiamen city only
  • Chongqing
  • Xi'an and Xianyang
  • Wuhan city only
  • Yunnan Province: Kunming, Dali, Lijiang, Yuxi, Puer, Chuxiong, Xishuangbanna, Honghe, Wenshan
  • Liaoning Province: Shengyang, Dalian, etc
  • Shandong Province: Qingdao, etc
  • Henan Province: Zhengzhou, etc
 
Things are a bit different nowadays for me, but Chinese passport control is still unlikely to say very much to those having a valid Chinese visa.
Agreed, if you have a valid visa I wouldn't worry at all. What I meant is to be a bit more prepared if depending on the visa-free entry upon arrival.
 
europa.png


Ser man på...
 
Toppen