Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Står det någonstans att man måste åka en bokningsklass med poängintjäning?

Eller är syftet att slippa hålla med med käbbel att visa att man åkt 15 bolag? Kommer ju oavsett stå klart och tydligt förhoppningsvis på boardingkortet

• Gilla
Reactions: Gus
Står det någonstans att man måste åka en bokningsklass med poängintjäning?

Eller är syftet att slippa hålla med med käbbel att visa att man åkt 15 bolag? Kommer ju oavsett stå klart och tydligt förhoppningsvis på boardingkortet

Det är väl den här formuleringen:

För att flygresan ska räknas måste EuroBonus-poäng tjänas in på eller användas för att betala för flygresan

Det här med att Air Europa inte är löst för intjäning känns väldigt osäkert, där det finns en intjäningstabell som inte är länkad. Jag ringer imorgon och hör med SAS. Har jag tur får jag prata med någon som har koll.
Du kommer inte få något svar som är mer säkert än det vi redan vet här och vad webbsidan visar.

Du kommer inte få något svar som är mer säkert än det vi redan vet här och vad webbsidan visar.

Och vad "vet" vi då? Flertalet här räknar in Air Europa i sina 15 bolag. Andra är övertygade om att det inte funkar och väljer Aeromexico istället.

Jag pratade förövrigt precis med SAS Eurobonus-kundtjänst och fick där besked om att man inte kan tjäna poäng på Air Europa. Någon poäng tabell kände dom inte till.

Och vad "vet" vi då? Flertalet här räknar in Air Europa i sina 15 bolag. Andra är övertygade om att det inte funkar och väljer Aeromexico istället.

Jag pratade förövrigt precis med SAS Eurobonus-kundtjänst och fick där besked om att man inte kan tjäna poäng på Air Europa. Någon poäng tabell kände dom inte till.
Vi vet ingenting, allt är gissningar, eller svar från tombolan hos kundtjänst.

Skulle jag köra detta skulle jag ha backup i Europa på annat bolag man inte nyttjat i utmaningen utifall det blir problem och man måste ta en extra resa.

Pratade precis med en trevlig kille på Kinas Ambassad, han var osäker på detta med att kunna ge ut multiple entry transit visa.
Min preliminära plan är:
DAG 1: SGN- PVG, PVG - BKK
DAG 3: BKK- CAN, CAN - TPE
DAG 5: TPE- XMN - SIN- CGK
Han tycker att TWOV innebär en risk att inte bli insläppt med en så kort tid mellan dessa fligher in i Kina.
Man kan söka ett Double Transit Visa via honom men behöver ju flyga igenom Kina 3x.
Ser ni något fel på min rutt, och hur planerar ni resorna med de kinesiska bolagen? Vad är era erfarenheter?

Pratade precis med en trevlig kille på Kinas Ambassad, han var osäker på detta med att kunna ge ut multiple entry transit visa.
Min preliminära plan är:
Han tycker att TWOV innebär en risk att inte bli insläppt med en så kort tid mellan dessa fligher in i Kina.
Man kan söka ett Double Transit Visa via honom men behöver ju flyga igenom Kina 3x.
Ser ni något fel på min rutt, och hur planerar ni resorna med de kinesiska bolagen? Vad är era erfarenheter?
Jag är ingen expert men du kör ju enligt reglerna, alltså samma entry och exit port.

Min preliminära plan är:
Om du ändå ska skaffa visum, varför åker du inte då in i Kina en gång och gör dina inrikesflyg med XiamenAir & China Eastern och sedan lämnar Kina och inte återvänder? Då räcker det med ett vanligt single-entry turistvisum.

Toppen