Jag har ju inte haft överdrivet varma känslor för Lufthansa de senaste två åren då man verkligen är en noob om man flyger economy.
Servicen I business är väsensskild. Trots att slitet att få Senator är rejält så är det över lag noll recognition i economy och ev. op-ups händer men är mer undantag än regel.
Men så plötsligt händer det. Jag har ju noterat att korrelationen mellan customer satisfaction surveys och planet ankom i tid är hög. Av det skälet så får jag sällan dessa enkäter, men helt plötsligt går något fel och jag får en enkät för en försenad flygning. Jag håller inte tillbaka utan delar med mig av mina synpunkter.
Så, i fredags, så väg hem från Frankfurt så kommer pursern 40 minuter innan landning och kommenterar att det är tråkigt att jag har haft såpass många dåliga upplevelser och problem. Hon undrade om hon kunde göra något men urskuldade sig med att hon hade begränsade möjligheter. Men en kopp kaffe lät väl ändå bra. Kan jag inte erbjuda en flaska champagne frågade hon och jag måste erkänna att jag blev paff, men tackade såklart ja. Nu var det ju en flaska sekt men jag tycker ändå att gesten var fin och uppenbarligen läser någon dessa enkätsvar och någon antingen kommunicerade med planet eller så fanns det tillgängligt i deras system ombord.
Oavsett, bra jobbat Lufthansa.
Men vad bra! Då kan de penalisera också om man råkar hamna på samma flyg som de man klagade på.
Trodde i min enfald att detta var anonymt.