Ska man tolka det jag skriver så bör man i så fall skriva att man just tolkar mitt inlägg på detta sätt.Du var inte helt glasklar i ditt inlägg heller, så inte en helt orimlig tolkning hen gjorde.
Jasså? Har jag sagt det?
Det enda jag skrivit är att det borde finnas en Lounge efter passkontroll med fokus på sas longhaul, och givit förslaå hur den skulle kunna utformas.
Vänligen påstå inte saker som jag inte har sagt!
Der finns två sidor på myntet om betalande Business ska vara mer "värt" än de som flyger mycket. Enligt mig är en EBD/Pandion mer värd än en Business resenär, och som du ser i förslaget är dessa inkluderade utan att flyga Business. Detta betyder ju indirekt att status trumfar kabinklass i mitt exempel.
Tror det i första hand påverkar transit. Alltså, betydligt fler (inklusive mig) kan definitivt välja transit baserat på bästa transit upplevelse. Om resten är likvärdigt.Jo det är jag med på men hur många väljer att köpa vs inte köpa pga en till lounge efter passkontrollen? Tror det är svårt att räkna hem en sådan investering.
Ibland händer det att pursern hälsar på oss EBD (eller Pandion). Det skedde senast under flygresan där Anko var med. Huruvida det berodde på hans närvaro eller om hon gör detta regelbundet, låter jag vara osagt.Sen är EBD ganska osynligt i Plus, hur luskar du ut vem som har det där?
Många som är Diamond (och Pandion med för den delen) har ofta bagagetaggar på sitt handbagage. Utan tvekan flest diamonds på rutten Köpenhamn - Arlanda och omvänt.Hmm, jag ska kanske fråga mer direkt under kommande resor, intressant att vi har så olika bild av antalet. Sen är EBD ganska osynligt i Plus, hur luskar du ut vem som har det där?
Kan vara rutt-betonat? Och såklart även veckodag/tid på dygnet.
Men sen finns risken att ex-Diamonds bär kvar sina taggar, du vet för ”air cred”.Många som är Diamond (och Pandion med för den delen) har ofta bagagetaggar på sitt handbagage. Utan tvekan flest diamonds på rutten Köpenhamn - Arlanda och omvänt.
Ibland händer det att pursern hälsar på oss EBD (eller Pandion). Det skedde senast under flygresan där Anko var med. Huruvida det berodde på hans närvaro eller om hon gör detta regelbundet, låter jag vara osagt.
Inte jag, men jag "outar" mig väl genom att ofta sitta på exit row och beställa något från dryckesvagnen. En gång förra året var det en dam bredvid mig som sa, "men hon glömde ju att ta betalt!" och så fick jag förklara med ett litet leende att för vissa är det gratis.Många som är Diamond (och Pandion med för den delen) har ofta bagagetaggar på sitt handbagage. Utan tvekan flest diamonds på rutten Köpenhamn - Arlanda och omvänt.
Hehe, det här hänt mig också. Då har jag frågat om denne medresenär vill ha något att dricka ocksåInte jag, men jag "outar" mig väl genom att ofta sitta på exit row och beställa något från dryckesvagnen. En gång förra året var det en dam bredvid mig som sa, "men hon glömde ju att ta betalt!" och så fick jag förklara med ett litet leende att för vissa är det gratis.![]()
Jag har sen igen fått påpeka åt en Diamond+sällskap att det bara är dryck som ingår i förmånen. Och nej, Amex fungerar inte ombord.Inte jag, men jag "outar" mig väl genom att ofta sitta på exit row och beställa något från dryckesvagnen. En gång förra året var det en dam bredvid mig som sa, "men hon glömde ju att ta betalt!" och så fick jag förklara med ett litet leende att för vissa är det gratis.![]()