Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

En annan gång reste jag med en kollega men vi satt på helt olika ställen. Så jag tog reda på hans plats så jag skulle kunna skicka en GT åt honom. Tji fick jag, innan jag ens fått service så vänder jag mig om och ser att han vinkar med en GT i handen. Tydligen så ska man inte name-droppa, utan seat-droppa "I'm traveling with the man in 12F" var nyckeln till en grogg. Snyggt hanterat av CC ändå!

Så knepet för icke-Diamonds är alltså att spana efter bagagetaggar under boarding och notera vilka säten de sitter på för att sen claims fri dryck som "vänner" till ovetande diamanter. :D

Flygentusiasten Sam Chui med över 900 000 följare på Instagram flyger idag med SAS från LAX - CPH :)

Screenshot_20241008_162613_Instagram.jpg

De har verkligen hoppat på tåget mer social media och riktiga influencers nu. Både TPG och Sam Chui på typ 1 månad.

Jag skickade in för ett bra tag sedan till SAS om just detta som ett förslag :)Tyckte de skulle försöka få ombord Sam Chui eller någon annan influencer just för uppmärksamheten. Sådan här "reklam" är mycket viktigt idag :)

Å det blev ju bra spridning. Inte illa med över 13 000 gilla markeringar på 24h! :)

Screenshot_20241010_192217_Instagram.jpg

Å fin bild på besättningen! :)
Screenshot_20241010_192838_Instagram.jpg

IMG_4104.jpeg

Säkert redan nämnts på forumet, men jag tycker det är trevligt att bonuspoängen kommer med push omedelbart efter landning numera. Trevligt också med bättre intjäning av dem från 1 september.

Minskningen av statuspoäng får väl eventuellt lösas med ett Elite vid behov :)

Ringde kundtjänst idag för att få hjälp med bokningsreferens för att kunna välja säten på flighter med Ethiopian och Turkish. Fick vänta högst två minuter, och fick numrena på två sekunder. Behövde inte uppge bokningsnummer eller eurononusnummer utan agenten hittade min bokning direkt ändå. Jag tror att han var dansk men pratade engelska. Väldigt trevlig och gav mig självmant referensen till Turkish utan att jag bad om det. Snabbt, trevligt och smidigt. Precis som det ska vara. Bra där!

Toppen