Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Inte alls så. Man kan inte ha oändligt många olika lounger.
SAS grupperar Plus och Business i samma kategori, dvs får samma lounge.
Folk med status är värdefullare för SAS, och får bättre lounge som belöning. Man särskiljer inte Guld och Diamant heller.
Ifall SAS skulle återinföra en F-produkt (otroligt osannolikt), så kunde de kanske ge tillgång till en ännu bättre lounge än EBG/EBD får.

Och SAS Business Loungen är klart bättre än Pearl T5, dit alla SAS Business pax redan får gå. Vet inte vad du syftar på att skulle ändra här?
Har man inga högre förväntningar än Vin på kran och en fatöl så är bägge loungerna lika dåliga.

Men alla har olika förväntningar, som betalade business class passagerare förväntar jag mig mer.

Men där är vi olika.

Det var min synpunkt, over and out.

Har man inga högre förväntningar än Vin på kran och en fatöl så är bägge loungerna lika dåliga.

Men alla har olika förväntningar, som betalade business class passagerare förväntar jag mig mer.

Men där är vi olika.

Det var min synpunkt, over and out.
Om ens utvärdering av lounge-kvalité är enkom baserad på tillgång av sprit och bubbel, så bör man flagga för det. På alla andra fronter knockar SAS Business Lounge Pearl 10-0. Mat, renlighet, bekvämlighet… men alla har olika förväntningar som du säger.
Jag som flygbolagslojal förväntar mig behandlas bättre än ströflygare. Over and out.

Om ens utvärdering av lounge-kvalité är enkom baserad på tillgång av sprit och bubbel, så bör man flagga för det. På alla andra fronter knockar SAS Business Lounge Pearl 10-0. Mat, renlighet, bekvämlighet… men alla har olika förväntningar som du säger.
Jag som flygbolagslojal förväntar mig behandlas bättre än ströflygare. Over and out.

Men det med guld/business lounge är hans försvar för att han flyger ekonomi. Om business loungen skulle servera gåslever så har han inget att försvara sina ekonomibiljetter med.
Det skulle vara trevligt att se.

Vem vet, med sas nya fokus på Köpenhamn kanske det finns en liten minimal chans till något liknande en polaris Lounge. Efter passkontrollen på Kastrup, endast internationell business och kanske pandion.

Lär inte hända, men med fler avgångar från samma ställe ökar chansen iaf lite.

Vem vet, med sas nya fokus på Köpenhamn kanske det finns en liten minimal chans till något liknande en polaris Lounge. Efter passkontrollen på Kastrup, endast internationell business och kanske pandion.

Lär inte hända, men med fler avgångar från samma ställe ökar chansen iaf lite.
Hade varit trevligt. Personligen kan jag tycka att EBD eller Pandion samt resa med SAS på longhaul skulle räcka, samt för de som flyger SAS business longhaul oavsett status. Satsa på en sådan lounge och gör den "värdig" en bra start på longhaul med SAS.

Självklart förväntar du dig att behandlas bättre än de som betalar dyra pengar för att flyga Business Class med SAS. Du är guld medlem i ett av flygbranschens mest utvattnade "lojalitets" program, corn flakes paketet är en adekvat jämförelse.

Naturligtvis så vill insiders hålla outsiders just utanför, normalt mänskligt beteende inget att skämmas för.

Stå på dig i din uppfattning.
Tack, men jag tror inte du är legitimerad att göra nån typ av online-psykoanalyser. Dessutom har du ett faktafel gällande min statusnivå, men det är mindre relevant.

Jag för in mer pengar till SAS än ströflygare som glassar till det en gång i året. Dyra resor eller ej, SAS gillar varje krona lika mycket. Mera kronor = mer recognition. Har ingenting att göra med att hålla någon utanför, utan att bli uppmärksammad för att jag väljer att konsekvent ge pengar åt samma bolag. Mer pengar än en resande på business longhaul. Om det en gång är så enkelt att få EBG så kan du väl fixa det då så behöver du inte vurma dig om vin på tap. Du kan ju börja här: [LÄNK]

Jag har inget emot att dela lounge där det bara finns en, men så länge SAS inte har en F-produkt så bör EBG+ statusmedlemmar ges högsta prioritet när det finns möjlighet till det. Som Guld-lounger idag. En ”Polaris” stils lounge enligt Palmens beskrivning skulle ju vara bra också.

Men jag väntar fortfarande på nåt riktigt belägg för din jämförelse av SAS Business loungen och Pearl på T5, men jag börjar misstänka att vi aldrig kommer få den för en orsak eller annan.

Hade varit trevligt. Personligen kan jag tycka att EBD eller Pandion samt resa med SAS på longhaul skulle räcka, samt för de som flyger SAS business longhaul oavsett status. Satsa på en sådan lounge och gör den "värdig" en bra start på longhaul med SAS.
Det kan man tycka men polaris hade aldrig varit polaris om tex United 1K hade släppts in.

Möjligen, och då sträcker man sig, kanske det skulle funka för EBD i plus på longhaul. Släpper man in alla EBD faller nog konceptet.

Det kan man tycka men polaris hade aldrig varit polaris om tex United 1K hade släppts in.

Möjligen, och då sträcker man sig, kanske det skulle funka för EBD i plus på longhaul. Släpper man in alla EBD faller nog konceptet.
Utan att veta, men mängden EBD i ekonomi på SAS är inte direkt många. De gånger jag reste som EBD i ekonomi var vi aldrig mer än några få som hade EBD.
Man kan ju även begränsa access till loungen att inga gästningar är tillåtna för EBD, dvs ingen risk att familjen på 5 personer kommer in.

Så länge man håller det till enbart longhaul med SAS och inga andra bolag så tror jag att det skulle kunna fungera, självklart kommer det vara en peak när majoriteten av USA-flighterna går som kanske blir lite "New York loungen" över hela upplevelsen med ståplats.
Vill man få bort ytterligare lite folk skulle man kunna göra som Air Canada och enbart tillåta betalada biljetter och inga awards eller upgrades.

Utan att veta, men mängden EBD i ekonomi på SAS är inte direkt många. De gånger jag reste som EBD i ekonomi var vi aldrig mer än några få som hade EBD.
Man kan ju även begränsa access till loungen att inga gästningar är tillåtna för EBD, dvs ingen risk att familjen på 5 personer kommer in.

Så länge man håller det till enbart longhaul med SAS och inga andra bolag så tror jag att det skulle kunna fungera, självklart kommer det vara en peak när majoriteten av USA-flighterna går som kanske blir lite "New York loungen" över hela upplevelsen med ståplats.
Vill man få bort ytterligare lite folk skulle man kunna göra som Air Canada och enbart tillåta betalada biljetter och inga awards eller upgrades.
Instämmer. Ifall man erbjuder lounge för alla C på longhaul från CPH, så kommer nog EBD som reser Eco/Prem på longhaul försvinna i mängden. Jag har försökt hålla lite koll på mina resor inom Europa/Norden och på en full flygning i en A320 så brukar det vara jag plus 1-2 EBD. Någon enstaka gång har det varit mer än så.
Om varje longhaul-avgång då ger access till 32-40 (A330/A350) pax i en ”Polar-is” lounge, då slinker nog teoretiska 4-8 EBD+ in ganska lätt. Och att 8 stycken EBD skulle vara på en och samma longhaul-avgång skulle jag säga vore ganska osannolikt. Speciellt om man inte räknar de i C.

Toppen