Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jo det är jag med på men hur många väljer att köpa vs inte köpa pga en till lounge efter passkontrollen? Tror det är svårt att räkna hem en sådan investering.

Du var inte helt glasklar i ditt inlägg heller, så inte en helt orimlig tolkning hen gjorde.
Ska man tolka det jag skriver så bör man i så fall skriva att man just tolkar mitt inlägg på detta sätt.
Inte att säga att jag håller med något som någon annan sagt när jag inte sagt det, bara för att det passade in i ens egna synpunkter.

Vill någon diskutera detta vidare, skicka PM till berörda personer.

Jasså? Har jag sagt det?
Det enda jag skrivit är att det borde finnas en Lounge efter passkontroll med fokus på sas longhaul, och givit förslaå hur den skulle kunna utformas.

Vänligen påstå inte saker som jag inte har sagt!

Der finns två sidor på myntet om betalande Business ska vara mer "värt" än de som flyger mycket. Enligt mig är en EBD/Pandion mer värd än en Business resenär, och som du ser i förslaget är dessa inkluderade utan att flyga Business. Detta betyder ju indirekt att status trumfar kabinklass i mitt exempel.

Det betyder även "direkt" att betalande Business Class long haul resenärer behandlas lika bra som END/Pandion i ditt förslag om lounge.

Ett välkommet förslag då betalande BC pax i dagsläget har en betydligt sämre lounge produkt.

Jo det är jag med på men hur många väljer att köpa vs inte köpa pga en till lounge efter passkontrollen? Tror det är svårt att räkna hem en sådan investering.
Tror det i första hand påverkar transit. Alltså, betydligt fler (inklusive mig) kan definitivt välja transit baserat på bästa transit upplevelse. Om resten är likvärdigt.

Men det beror såklart också på hur konkurrensen ser ut. Tror tex knappast united hade fortsatt att investera och utöka polaris lounger om de inte kunde räkna hem det. Men det betyder såklart inte att det skulle fungera för sas i cph. Men konceptet i sig kan definitivt räknas hem för en del.

Hmm, jag ska kanske fråga mer direkt under kommande resor, intressant att vi har så olika bild av antalet. Sen är EBD ganska osynligt i Plus, hur luskar du ut vem som har det där?
Kan vara rutt-betonat? Och såklart även veckodag/tid på dygnet.
Många som är Diamond (och Pandion med för den delen) har ofta bagagetaggar på sitt handbagage. Utan tvekan flest diamonds på rutten Köpenhamn - Arlanda och omvänt.

Många som är Diamond (och Pandion med för den delen) har ofta bagagetaggar på sitt handbagage. Utan tvekan flest diamonds på rutten Köpenhamn - Arlanda och omvänt.
Men sen finns risken att ex-Diamonds bär kvar sina taggar, du vet för ”air cred”. :D

Själv har jag inte orkat med taggarna, varken Gold eller Diamond, men har definitivt pinsen från SAS Julefly på ryggan och kabinväskan.
Ingen recognition på den än ;)

Ibland händer det att pursern hälsar på oss EBD (eller Pandion). Det skedde senast under flygresan där Anko var med. Huruvida det berodde på hans närvaro eller om hon gör detta regelbundet, låter jag vara osagt.

Jag har någon gång blivit diskret ”du är Diamond visst?”-hälsad, men inget finare än så. Men följer inte med vem annan som får samma hälsning, haha.

Inte jag, men jag "outar" mig väl genom att ofta sitta på exit row och beställa något från dryckesvagnen. En gång förra året var det en dam bredvid mig som sa, "men hon glömde ju att ta betalt!" och så fick jag förklara med ett litet leende att för vissa är det gratis. :cool:

Inte jag, men jag "outar" mig väl genom att ofta sitta på exit row och beställa något från dryckesvagnen. En gång förra året var det en dam bredvid mig som sa, "men hon glömde ju att ta betalt!" och så fick jag förklara med ett litet leende att för vissa är det gratis. :cool:
Hehe, det här hänt mig också. Då har jag frågat om denne medresenär vill ha något att dricka också :)

Jag har sen igen fått påpeka åt en Diamond+sällskap att det bara är dryck som ingår i förmånen. Och nej, Amex fungerar inte ombord.
Har skrivit om det tidigare, men en gång när jag använde ombokningsförmånen så var CC överraskad att jag satt i ett säte de antog skulle vara tomt, så jag nämnde att jag bokade om till detta tidigare flyg när jag märkte att jag skulle hinna med det. Då utbrister grannen "oj, jag visste inte att det var så lätt att bara byta" och då fick jag tillägga att det finns en del förutsättningar....

En annan gång reste jag med en kollega men vi satt på helt olika ställen. Så jag tog reda på hans plats så jag skulle kunna skicka en GT åt honom. Tji fick jag, innan jag ens fått service så vänder jag mig om och ser att han vinkar med en GT i handen. Tydligen så ska man inte name-droppa, utan seat-droppa "I'm traveling with the man in 12F" var nyckeln till en grogg. Snyggt hanterat av CC ändå!

Toppen