Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Tror ni belöningen (5000 baspoäng) blir nivåpoäng, bonuspoäng, eller båda, när poängen får nya namn i september?
Förutsätter att det blir nivåpoäng. Det blir ju väldigt konstigt om man gör en sån grundlig ändring i T&C halvvägs igenom kampanjen, det skulle kunna exponera SAS för legala följder.

Tänkte lägga till biobränsle men har bokat 3 pers på samma bokning och det går ju inte att välja tillägget för endast en person. Behöver jag köpa 3 block (300kr) för att få ett steg tro? Försöker få tag på supporten men verkar svårt...

Tänkte lägga till biobränsle men har bokat 3 pers på samma bokning och det går ju inte att välja tillägget för endast en person. Behöver jag köpa 3 block (300kr) för att få ett steg tro? Försöker få tag på supporten men verkar svårt...
Alla på bokningen får varsitt steg, det är bara poängen som delas på tre.
Edit: ett block räcker!

Förutsätter att det blir nivåpoäng. Det blir ju väldigt konstigt om man gör en sån grundlig ändring i T&C halvvägs igenom kampanjen, det skulle kunna exponera SAS för legala följder.

Är också övertygad att det inte kan bli bonuspoäng enbart.

Det bör ju rimligtvis bli båda eftersom det är det de varit tidigare (dvs både bidragit till status och gått att använda för resor).

Jag oroar mig för en ”enhancement” i kombination med ”enklare för kunden” och att det landar i enbart nivåpoäng.
OT för denna tråd men även köp av baspoäng ger bonuspoäng idag, men hur blir det sen? Köp nivå och bonus, betala med bonus? Känns som risk att de slopar bonuspoängen där.

• Gilla
Reactions: hco
Tror också att de väntar på SkyTeam bytet innan de skickar något. Det går ju tex inte f.n. att beställa fysiskt EB-kort med hänvisning till alliansbytet

Toppen