Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Har inte testat att donera heller, men enligt FAQ:n ska poängen komma inom 5 dagar om man donerar poäng.
5 dagar verkar gälla för alla typer av transaktioner, förutom köp av ullbollar och sånt (då är det upp til 35 dagar).
Okej tack, då får jag bara bestämma om det är värt det eller inte, är ju betydligt billigare egentligen att bara köpa till biobränsle på min kommande resa och beställa två ullbollar samt betala extra för bagage på den här resan...

Steget brukar komma 5 dagar efter flygningen, samtidigt som de 500 extrapoäng kommer.
Det är mitt facit tillsvidare. De två sista stegen (bio fuel på sas award t&r, där returnens bio fuel är köpt efter utresa) är nu 17 och 14 dagar sen. Fortfarande inget registrerat. Någon som upplevt detta släp, eller dags att rycka tag i kundtjänst?

Det är mitt facit tillsvidare. De två sista stegen (bio fuel på sas award t&r, där returnens bio fuel är köpt efter utresa) är nu 17 och 14 dagar sen. Fortfarande inget registrerat. Någon som upplevt detta släp, eller dags att rycka tag i kundtjänst?

Jag väntade 2 veckor och hörde sedan av mig till chatten och det va fixat nästa dag.

Jag väntar också på sista steget. BIO bilj och extra bio bränsle ska väl bli 2 steg? Fick poäng för BIO bilj men inte för extra Bio bränslet?

Jag har inte lyckats få biofuel på någon av mina senaste två resor. Hörde av mig till kundservice som la in 500 poäng manuellt tillslut men missade att lägga till ett steg i trappan. Jag orkade inte höra av mig igen eftersom jag ändå hade fler steg på gång. Men nu har den andra flygningen för lite över två veckor sedan inte heller registrerats så måste väl höra av mig igen helt enkelt. Så bökigt.

Samma här saknar både poäng samt steg 2v efter flyg. Var i kontakt med kundtjänst i onsdags men fortfarande inte löst.

Jag kontaktade kundtjänst nyss. De skulle skicka vidare till retroreg. Blev ombedd att hålla utkik närmaste 1-2v. Om det inte löst sig, skulle jag höra av mig igen.
Betryggande...

Jag är beredd och tål eventuell bashing men om jag köper bio fuel till flera resor räknas varje köp som ett steg eller?

Om du köper biofuel som tilllägg får du ett steg per resa/bokning, även om du köper flera enheter till samma resa och även om resan har flera legs. Men om du köper biofuel till 3 olika resor/bokningar får du 3 steg, förstås.

I vissa fall har vi sett att man kan även få 2 steg för en tur-och-retur resa, om man köper minst en till enhet biofuel efter utresan. Men den står inte så tydligt på webbsidan.

1720433436266.png

Toppen