Senaste nytt

Möjlighet att beställa Champagne på Europaflygningar med SAS

Jag ser ingen riktig systematik i till vilka flighter det går respektive inte går att beställa champagne. Är det någon som har koll?

Har för mig att flighten måste utgå från någon av deras tre hubbar, och att flighten måste vara över 90 min.
Stämmer,
Trodde jag beställt skumpa och burgare AGP-CPH.
Visade sig att jag beställt för utresan dep 06.00 från CPH.
Hemresan fanns varken skumpa eller burgare att förbeställa.
Således går bara att förbeställa med dep från hemmabasen.
Humana priser
Skumpan 254 sek och burgaren 63 sek.

Lite OT
Berättade lite skamset för fru ulagun.
Reaktionen blev ;
"Oh så mysigt dricka skumpa och äta hamburgare vid 7-tiden på morgonen"
Hon upphör aldrig att förvåna mig !

Jag noterade av ren nyfikenhet att BA tar £22, ca 300kr, för en halvflaska champagne inkl. chokladpraliner vid förbeställning att förtära ombord i Economy på inta-Europa flygningar.

SAS erbjuder i detta fall ett klart överlägset vin jämfört med BA, knockoutseger helt enkelt.

Jag noterade av ren nyfikenhet att BA tar £22, ca 300kr, för en halvflaska champagne inkl. chokladpraliner vid förbeställning att förtära ombord i Economy på inta-Europa flygningar.

SAS erbjuder i detta fall ett klart överlägset vin jämfört med BA, knockoutseger helt enkelt.
299kr inklusive nötter (om det är nya priset, och inte -15% kampanjen är ett väldigt konkurrenskraftigt erbjudande!) Alla mina senaste resor har varit med THAI, men bokar jag någon SAS-resa framöver ska detta givetvis testas. Men jag hoppas att de serverar i glas-glas och inte plastmugg som verkar vara fallet just nu...

299kr inklusive nötter (om det är nya priset, och inte -15% kampanjen är ett väldigt konkurrenskraftigt erbjudande!) Alla mina senaste resor har varit med THAI, men bokar jag någon SAS-resa framöver ska detta givetvis testas. Men jag hoppas att de serverar i glas-glas och inte plastmugg som verkar vara fallet just nu...
Självklart tar man med sig egna glas att dricka ur :)

Toppen