Senaste nytt

SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

Är Skyteam verkligen så svaga på South East Asia?
Jag ser fram mot att flyga Vietnam, China Airlines, Korean och Garuda!

Tjae, vi har jo Korean, Vietnam Airlines, China Eastern and China Southern...?
Korean och China ör väl knappast South East? Men ja, Vietnam och Garuda är det definitivt.

Ingen av dem flyger på Skandinavien. Garuda vad jag kan se enbart på Amsterdam i hela Europa. Vietnam på Paris och Frankfurt.

Som @JacobGBG, skillnaden mot Singapore och thai är väldigt stor för de som flyger från Skandinavien.

Och det blir bara marginellt bättre om vi räknar in de andra. China eastern flyger åtminstone på Köpenhamn. Men det är nog många skandinaver som helst inte byter i Kina med vad det innebär. Varken Korean eller China southern alls på Skandinavien.

Men ja, jag skulle anger att jag syftade på att South East Asia är svaghet för de som utgår från Skandinavien. Inte nödvändigtvis en svaghet när man väl är där.

Förhoppningsvis blir det bättre när sas är med i skyteam och de kan sälja connections via tex cph. Men där är vi inte ännu.

Korean och China ör väl knappast South East? Men ja, Vietnam och Garuda är det definitivt.
Taiwan verkar räknas ibland men oftast inte, om vi talar om China Airlines. Men tyvärr är väl en direktlinje dit från skandinavien lite osannolik. Fast hoppas går väl?

Toppen