Senaste nytt

SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

Då kan man med gott samvete välja annat bolag än SAS för sina inrikesresor.
Det hoppas jag du redan kan, behöver inget dåligt samvete över att du väljer annat.

Det tror jag knappast att man gör. Möjligen att man inte skulle släppa in elites från andra bolag men sina egna medlemmar kommer nog fortsatt in. Och hur mycket av folket handlar om partners som ska vidare med inrikes idag?

Det är ett gyllene tillfälle. Skyll på alliansens regler eller nåt.

Mest bitter för det var så jävla mycket folk som satt och söp till och skulle till typ Ängelholm och Östersund i loungen. Fanns inte en sittplats.

Saknar när inrikesloungen fanns.

Mest bitter för det var så jävla mycket folk som satt och söp till och skulle till typ Ängelholm och Östersund i loungen. Fanns inte en sittplats.
Jag känner mig lite träffad och har nog bidragit till din bitterhet eftersom jag, när jag flög LLA-ARN nog ofta för att flyga in EBD på segment, oftast tog upp sittplats i loungen på ARN T5 i timmar vid både avgång och ankomst. Som tur är har mitt resemönster förändrats numera. ;)

Uppskattar loungetillgång inrikes med SAS även om jag ibland också stör mig på hur överbefolkad loungen är.

Hur blir det med "nivågruppering" av lounger framöver? Som jag förstår det så skiljer man inom Skyteam inte på Guld- och businesslounger, så kommer SAS att fortsätta göra skillnad, eller slår man ihop avdelningarna i Stockholm, Oslo och CPH?
En bra fråga som jag också funderat över! Gold-loungerna burkar ju generellt hålla (nåja) något högre klass än business-loungerna.

Syftar du på Qatars lounger i Doha (och i andra länder)? Qatars lounger som bygger på reseklass verkar helt klart trumfa loungerna som du får genom status.
Detsamma gäller ju tex United och Air Canada. Deras business only lounger håller väldigt hög klass, definitivt mer än de vanliga.

Men då gäller de longhaul business. Det skulle inte skala för ett europeiskt bolag att släppa in business resenärer från inom EU, och ännu mindre för ett bolag som sas dom släpper in plus. Men Qatar har ju majoriteten av din trafik på longhaul...

Toppen