Joint-venture med Delta och SAS också? Det JV = högre kostnader att flyga från Köpenhamn till Chicago med SAS eller Delta.Vi som flyger mycket på Chicago kanske har tur - om SAS går med i joint venture med Delta, så får vi lägre priser på flygen till Chicago eftersom de är "underserved"...
Kiruna växer också snabbt som ett nav för svensk rymdindustri och det är verkligen önskvärt med förbättrade förbindelser dit. I våras hade jag ett möte på Esrange mellan kl. 10.00 - 13.00. Första flyget upp den dagen skulle landa vid 10-tiden så jag var tvungen att åka upp dagen innan. Sista flyget hem den dagen gick kl. 14.00, vilket blev för tajt. Så för ett möte på tre timmar i Kiruna var jag tvungen att vara borta två nätter...För KRN finns en hyffsat tydlig Industri- och Säkerhetskoppling (NATO).
I takt med att Per Geijer-fyndigheten kommer att börja återvinnas så kommer sannolikt Kiruna bli en allt mer uppmärksammad destination.
Du skulle tagit tåget ned till LuleåKiruna växer också snabbt som ett nav för svensk rymdindustri och det är verkligen önskvärt med förbättrade förbindelser dit. I våras hade jag ett möte på Esrange mellan kl. 10.00 - 13.00. Första flyget upp den dagen skulle landa vid 10-tiden så jag var tvungen att åka upp dagen innan. Sista flyget hem den dagen gick kl. 14.00, vilket blev för tajt. Så för ett möte på tre timmar i Kiruna var jag tvungen att vara borta två nätter...
Jag läste Torsdag och SöndagarNu har väl inte SAS vare sig meddelat vilka tider eller med vilken frekvens de hade tänkt flyga CPH-KRN. Det kan mycket väl vara en linje som går udda söndagar i januari och februari på någon helt hopplös tid...
Varför så tidigt? Skiftet är ju ett antal månader bort...
Varför så tidigt? Skiftet är ju ett antal månader bort...
Oklart, kanske någon som har tagit med en souvenirVarför så tidigt? Skiftet är ju ett antal månader bort...
Rätt. Enbart en vinterturismsatsning.Jag läste Torsdag och Söndagar