Senaste nytt

SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

Nedmontering av skyltar idag på AMS-CPH:

IMG_3369.jpeg

Vi som flyger mycket på Chicago kanske har tur - om SAS går med i joint venture med Delta, så får vi lägre priser på flygen till Chicago eftersom de är "underserved"...
Joint-venture med Delta och SAS också? Det JV = högre kostnader att flyga från Köpenhamn till Chicago med SAS eller Delta.

För KRN finns en hyffsat tydlig Industri- och Säkerhetskoppling (NATO).

I takt med att Per Geijer-fyndigheten kommer att börja återvinnas så kommer sannolikt Kiruna bli en allt mer uppmärksammad destination.
Kiruna växer också snabbt som ett nav för svensk rymdindustri och det är verkligen önskvärt med förbättrade förbindelser dit. I våras hade jag ett möte på Esrange mellan kl. 10.00 - 13.00. Första flyget upp den dagen skulle landa vid 10-tiden så jag var tvungen att åka upp dagen innan. Sista flyget hem den dagen gick kl. 14.00, vilket blev för tajt. Så för ett möte på tre timmar i Kiruna var jag tvungen att vara borta två nätter...

Kiruna växer också snabbt som ett nav för svensk rymdindustri och det är verkligen önskvärt med förbättrade förbindelser dit. I våras hade jag ett möte på Esrange mellan kl. 10.00 - 13.00. Första flyget upp den dagen skulle landa vid 10-tiden så jag var tvungen att åka upp dagen innan. Sista flyget hem den dagen gick kl. 14.00, vilket blev för tajt. Så för ett möte på tre timmar i Kiruna var jag tvungen att vara borta två nätter...
Du skulle tagit tåget ned till Luleå :)

Nu har väl inte SAS vare sig meddelat vilka tider eller med vilken frekvens de hade tänkt flyga CPH-KRN. Det kan mycket väl vara en linje som går udda söndagar i januari och februari på någon helt hopplös tid...

Toppen